לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

לימודים בתוך כיתה היו מאז ומתמיד מאתגרים מאוד. שיטת הלימודים הפרונטלית היא כזו שמצריכה מהסטודנטים הרבה סבלנות, ולא כולם בנויים ללימודים בתוך מתחם סגור עם עוד עשרות אנשים. זה נכון גם לבתי ספר יסודיים ואפילו לאנשים שלומדים מקצועות או נכנסים לאקדמיה. לכן, קמו שיטות לימודים שונות שמנסות לפתור את הנושא, ואף להשתמש בטכנולוגיה הקיימת כדי להשתפר. אחת השיטות המעניינות ביותר היא שיטת הלימודים ההיברידיים, שבבסיסה מחלקת את הלימודים מול מרצה בכיתה לבין לימודים בעזרת המחשב, שנערכים בבית או בכיתה, ביחס של 30 עד 79 אחוזים.

לשיטה ההיברידית יש שישה מודלים בהם הזמן מתחלק בצורה שונה, ושיטת הלימודים נעה בין הבית, לבין הכיתה, ונעשית לרוב עם מחשב. במסגרת כיתה היברידית יכול התלמיד לקבל יתרונות רבים באמצעות השיטה, שכן יש לו מחשב שמאפשר לו גישה בלתי נגמרת לידע. כאשר התלמיד לא מבין משהו, או רוצה לחקור תת נושא לעומק, הוא יכול להשתמש במחשב, ולא להפריע לרצף השיעור. רק חלק מהמודלים של למידה היברידית גורסים כי על התלמידים ללמוד בעזרת מחשב בתוך הכיתה, אך יש לזה ערך כאשר מבצעים פרויקטים משותפים או אם המחשב הוא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהשיעור.

לימודים מקיפים יותר

בשורה התחתונה, השיטה ההיברידית נלמדת בשנים האחרונות וקל מאוד לראות תוצאות. תלמידים הלומדים בתוך כיתה היברידית משיגים ציונים טובים יותר, ופחות מהם נושרים במהלך הלימודים. התלמידים גם מפתחים תחושת אחריות, הם מצליחים ללמוד בצורה איכותית ומקיפה יותר, ונוצרת חוויתיות שיתופית שבאה לידי ביטוי בעבודה נכונה עם החברים לכיתה. לא רחוק היום בו המחשב יהיה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מכל כיתת לימוד, והתלמידים ילמדו יותר מהבית ופחות בצורה פרונטלית. עם זאת, עדיין יש מקום למפגשים פרונטליים וזה בדיוק מה שהכיתה ההיברידית עושה.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.