לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

אחד השירותים הבסיסיים שמעניק כל בנק ללקוחותיו הוא ייעוץ לגבי תיק ההשקעות שלהם. מהות השירות, שניתן לכל לקוח שמבקש זאת, היא סיוע באפיון הצרכים שמובילים לבניית תיק ההשקעות, עזרה בגיבוש המבנה הבסיסי של התיק על-סמך אותם צרכים ובהתאם להעדפות הלקוח (למשל מידת שנאת הסיכון שלו או עד כמה חשובה עבורו נזילות) והמלצות לגבי מוצרי השקעה ספציפיים (מניות, אגרות חוב, קרנות נאמנות, אופציות ועוד). חשוב לציין כי בניגוד למנהלי תיקים, יועצי השקעות לא מורשים לבצע עבור לקוחותיהם פעולות אלא רק להמליץ להם על העקרונות לניהול התיק ועל הדרכים השונות להגיע לתשואות נאות. יועץ השקעות בבנק זהו מקצוע מבוקש שיש לו יוקרה. 

זהו תפקיד רב אחריות שמחייב בקיאות מקצועית ולמידה מתמדת, שהרי שוק ההון לא מפסיק להשתנות. כמו כן נדרשת רמת שירותיות גבוהה על-מנת לספק לכל לקוח מענה מדויק לצרכים האמיתיים שלו. בהתאם גם התגמול שמקבל יועץ ההשקעות מהבנק גבוה: השכר ההתחלתי המקובל בתפקיד זה הוא 8,000 ש"ח בחודש, ותוך כ-5 שנים ניתן להגיע גם למשכורות של 16,000 ש"ח בחודש. בנוסף ישנן הטבות רבות כגון משכורת 13, הפרשות לקופת גמל ועוד, ובאופן כללי מדובר על סביבת עבודה מטופחת, נעימה ומעצימה (העבודה מתבצעת בפועל בסניפי הבנקים).

הדרך לתפקיד מתגמל זה כוללת 5 מבחנים - בכלכלה, סטטיסטיקה ומימון, חשבונאות, דיני ניירות ערך ואתיקה וניתוח ניירות ערך. כמו כן חובה לעבור סטאז' של חצי שנה. ניתן להתחיל את ההתמחות לאחר מעבר 4 המבחנים הראשונים. את המבחנים עורכת הרשות לניירות ערך, וכדי להצליח בהם נדרשת למידה משמעותית - במכללת אורין שפלטר תוכלו ללמוד במסלול שכולל קורסי הכנה למבחנים הנ"ל, ולהשלים את כל הדרישות תוך פחות משנתיים. בנוסף תוכלו להיעזר בחברת ההשמה של המכללה על-מנת למצוא משרה בבנק, ולהתחיל להתפרנס בתחום זה בפרק זמן קצר ביותר. זהו מקצוע עם שכר גבוהה לאנשים שמתחילים אותו וצוברים נסיון. 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.