לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

למידע עבור לימודים בתחום הכלכלה והפיננסים צרו עימנו קשר: 074-757-9813

ניהול משק בית הוא אינו פשוט, לבטח אם מסתכלים על הפן הפיננסי. למשפחה הממוצעת יש המון הוצאות, וקשה מאוד לעמוד בקצב, לתת לכולם את מה שהם צריכים וגם להצליח ליהנות. לכן, חשוב לפתח שיטה ולעבוד לפיה, על מנת להישאר בתלם. אפשר לתכנן תכנון פיננסי נכון למשק הבית בחמישה צעדים פשוטים אם כי חשוב להיות עקביים ולא לסטות. הצעדים מדברים על זיהוי המצב, מעקב, ייעול ושדרוג, ולבסוף גם ללמוד את הנושא בצורה מקצועית, על מנת למקסם אותו ואף לעבוד בו.

קורסים בביטוח

במכללת אורין שפלטר מציעים קורסים ייעודיים בתחום הכלכלה והפיננסיים, ועוזרים גם בנושא של שוק ההון, משכנתאות וביטוחים – שמרכיבים לא מעט מההוצאות החודשיות של המשפחה הממוצעת. אצל אורין שפלטר מקבלים את כל הכלים להצלחה, כולל סטאז' איכותי ותנאים אופטימליים.

נוכח טבעו הדינמי והמשתנה תדיר של שוק העבודה, בעולם כולו ובמדינת ישראל בפרט, אי-הוודאות הכלכלית הופכת למרבה הצער לחלק אינטגרלי ובלתי נפרד משגרת החיים היומיומית שלנו. על מנת למזער עד כמה שניתן את אי-הוודאות הסובבת אותנו כדאי מאוד להקפיד על תכנון פיננסי נכון של משק הבית שלנו – תהליך פנים-משפחתי מקיף אשר יאפשר לכם לדעת בדיוק כמה כסף אתם מכניסים ומוציאים בכל רגע נתון כך שתהיו כל העת עם האצבע על הדופק. אז איך עושים זאת נכון? הנה חמישה צעדים שכדאי לכם ליישם כאן ועכשיו.

מפו את ההכנסות וההוצאות שלכם

תחילה ולפני הכל, כדאי מאוד לשבת עם כל בני המשפחה שלכם, כולל הילדים במידה והם בגילאים המתאימים לכך, ולמפות יחד עמם את מכלול ההכנסות וההוצאות שלכם בצורת מאזן אשר יאפשר לכם לקבל ולראות את התמונה המלאה. חשוב לזכור שהמאזן חייב לכלול את כל סעיפי ההכנסה וההוצאה לרבות הפרטים הקטנים ביותר וזאת בכדי שתוכלו לקבל תמונה אותנטית ככל הניתן. בין היתר חשוב להזכיר את ההוצאות על שכר הדירה (או ההכנסות משכירות על דירה אחרת) במידה ויש כאלה – את המשכורות – וכן את הוצאות המחייה השוטפות לרבות הוצאות המזון, ההוצאות על התשתיות החיוניות (מים, חשמל וגז) וגם ההוצאות הלא חיוניות כדוגמת דמי מנוי לספק הטלוויזיה, האינטרנט והטלפון הסלולרי.

 

תעדוף – תעדוף – תעדוף

השלב השני בתהליך התכנון הפיננסי של משק הבית ייאלץ אתכם "לחתוך בבשר החי" ולבצע את התעדוף הקריטי שבסופו תחלקו את ההוצאות שלכם לכאלו שלא ניתן לוותר עליהן – אל מול אלו שעליהן כן ניתן לוותר או לחילופין לצמצם. הניסיון מלמד כי ככל שתקפידו לבחון כל אחד מסעיפי ההוצאות שלכם, תגלו לפתע שיש באפשרותכם לחסוך לא מעט כסף גם מבלי להדק את החגורה. הסיבה לכך היא שרק כאשר אנחנו רואים את הדברים כתובים שחור על גבי לבן הרי שאנחנו מבינים עד כמה חלק מההוצאות שלנו פשוט מיותר.

 

התאמת התקציב המשפחתי על בסיס התעדוף

אחרי שביצעתם את התעדוף הנדרש, התאימו את התקציב הביתי שלכם כך שבכל רגע נתון מאזן ההכנסות שלכם יהיה גבוה יותר ממאזן ההוצאות בכדי שתוכלו להיות כל העת בפלוס ולא במינוס. בהקשר הזה חשוב לזכור שההרגל חשוב מכל דבר אחר משום שברגע שתתרגלו לחיות כך שיתרת הזכות תהיה גדולה מיתרת החובה הרי שגם אם בהתחלה זה יהיה לא פשוט, הרי שככל שיעברו החודשים והשנים – יהפוך ההרגל המבורך הזה לחלק בלתי נפרד משגרת חייכם – ואף יאפשר לכם להתאים ולשנות את התקציב על בסיס צפי ההכנסות שלכם.

חשוב מאוד לוודא איפוא שההחלטות שעל בסיסן ייבנה התקציב החדש יתקבלו בשיתוף פעולה של כל בני המשפחה – לרבות באמצעות שיתופם של הילדים הנמנים על התא המשפחתי שלכם. ככל שהתקציב החדש יתבסס על הסכמה ולא על כפייה או הכתבה של ההורים – כך יגדל הסיכוי שלכם להמשיך ולעמוד בו.

 

נטרו את ביצועיכם לאורך זמן

לבסוף, בכדי שתוכלו להתמיד ולוודא שאתם עומדים ביעדים שאותם הצבתם לעצמכם באופן עקבי,  כדאי מאוד להציב מספר נקודות ציון לאורך הדרך ולנטר את הפערים בין היעדים שהוצבו לבין היעדים שהושגו בפועל. במילים אחרות, אל תתפתו לחשוב שחודש מוצלח אחד הוא חזות הכל. זכרו, רק ביצועים טובים לאורך זמן – יבטיחו את ההצלחה גם בהמשך הדרך.

 

קורס תכנון פיננסי 

התנהלות כלכלית נכונה היא אחד החלקים הכי חשובים בניהול משק בית, וכדי לחיות חיים נוחים ואופטימליים, צריך לדעת להתנהל עם הכסף. התנהלות פיננסית לא כוללת רק תשלומים וחשבונות, אלא גם השקעות נכונות ונבונות, שיכולות להביא לרווח בעתיד. אנשים תמיד מחפשים היכן אפשר לקבל הכנסות נוספות ורבים מהם פונים לשוק ההון ולהשקעות חיצוניות. עם זאת, התחום הזה הוא מאוד מבלבל, מושפע מהרבה מאוד אלמנטים ויש לו גם פן מסוכן. לכן, חשוב מאוד לבצע את התהליך עם אנשי מקצוע מנוסים שידעו לכוון את הלקוחות לכיוון הנכון.

סוכן ביטוח עם המלצות

תכנון פיננסי צריך להיות לא רק לגבי ההווה, אלא גם עם הסתכלות קדימה.מה זה חיתום אלמנטרי? לאנשים תמיד יש שאיפות להתקדם ואם אין יעדים רחוקים, קשה לראות אנשים משיגים את הדרייב שהם צריכים להשגת המטרה. לא פשוט לתכנן הוצאות במדינה בה יוקר המחייה הוא כל כך משמעותי, וכאשר תמיד יש הוצאות שלא נלקחו בחשבון, אך כן יש לנסות לחזות דברים ולהשאיר כסף בצד לימים קשים. קורס תכנון פיננסי באורין שפלטר עוזר לאנשים להבין את החשיבות שבניהול פיננסי ואף להפוך את הנושא למקצוע. יש כיום הרבה מנטורים ואנשי מקצוע שמסוגלים לשדרג ולשפר את חייהם של משפחות בעזרת שינוי בהתנהלות הפיננסית השוטפת שלהם.

שיטות שונות

תלמד מקצוע רווחי ללא תואר. התחום הפיננסי באורין שפלטר הוא מהמדרגה הראשונה בארץ, כאשר המרצים הם אנשי מקצוע מהמובילים בתחומם. יש הרבה מאוד שיטות לניהול פיננסי, אך הבסיס הוא דומה אצל כולם – יש לנהל מעקב, לנסות ללמוד מהוצאות עבר, לחזות הוצאות עתידיות ובעיקר לצאת עם מסקנות פרקטיות. החלק של השקעות הוא גם כן חשוב, אם כי כל אדם צריך להשקיע לפי יכולתו ולעשות זאת בצורה חכמה, עם אנשי מקצוע טובים לידו. התנהלות פיננסית נכונה מצילה משפחות.

 

 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.