לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

תפקיד המורה עובר שינויים ושדרוגים בשנים האחרונות, במטרה להפוך אותו להרבה יותר יעיל. המורה מקבל הרבה יותר כלים, ובאפשרותו לעזור לתלמיד בכמה שיטות שונות. אחד השינויים הגדולים ביותר שעברו המורצים בישראל נוגע לשימוש בשיטת הוראה היברידית שבאה כיום לידי ביטוי במוסדות אקדמיים רבים. שיטת הלמידה ההיברידית למעשה משלבת בין לימודים פרונטליים ומסורתיים שכולנו מכירים לבין שיטות מתקדמות של למידה מקוונת, מהבית או מתוך המוסד הלימודי, בשילוב אמצעים טכנולוגיים.

יש הרבה מאוד יתרונות עבור המורה במסגרת הוראה היברידית שכן הוא יכול להעביר את החומר בצורה שהיא נוחה יותר לסטודנטים, הוא אינו צריך להגיע לכיתה ולהתמודד עם הקשיים שלה, והוא יכול להעניק לכל סטודנט את הזמן האישי שלו בצורה מקוונת, תוך כדי תיאום מראש. יש הרבה מודלים של למידה היברידית, והמורה הוא זה שצריך לכוון את התוכן כך שהוא יעבור בצורה האידאלית הן דרך המחשב והן בכיתה. היתרונות בשיטה ההיברידית עבור התלמיד הם משמעותיים, שכן יש להם גישה נוחה יותר למידע דרך המחשב, הם מרגישים בשליטה, הם סופגים היטב את החומר, והם בעיקר חוסכים הרבה מאוד זמן.

ניצול הפלטפורמה

מחקרים רבים הראו כי כיתה היברידית מעלה את ציוני התלמידים, מונעת מהם להתייאש ולנשור מהשיעור, ומחזקת את תחושת הקהילתיות הלימודית. לרוב, למידה היברידית תתבצע בעיקר דרך המחשב, עם חיזוקים של פגישות פרונטליות לעיתים. כך, יכולים גם המורה וגם התלמיד להפיק את המירב מהזמן שיש להם יחד, למנוע בזבוזי זמן, ולתת אחד לשני את הפידבקים הרצויים כדי להתאים את תוכנית הלימוד לצרכים של הסטודנט בצורה הטובה ביותר. הוראה היברידית היא העתיד, וכמו שסטודנטים מתאימים את עצמם, כך גם מורים צריכים לדעת לנצל את הפלטפורמה בצורה הטובה ביותר.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.