לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

בעזיבת עבודה העובד מקבל טופס 161 ובו פירוט מענקי הפרישה, הנישום זכאי לפטור על מענקי הפרישה מכוח סעיף 9(7א) לפקודה, לכל שנת וותק פטור עד 12,380 ₪ (העובד יכול לבקש לא לקבל את הפטור), העודף מעבר לפטור יהיה חייב במס לפי שיעור המס השולי של הנישום. אחת מהאפשרויות להקטין את החבות במס הינה פריסת מענק חייב לפי סעיף 8(ג) לפקודה, ניתן לפרוס לשנים קדימה או אחורה בחלקים שווים, לא ניתן לפרוס מעבר ל – 6 שנים.

כיצד מחשבים שנות פריסה לעובד ?

חישוב שנות פריסה לשנים קדימה - כל 4 שנות וותק מהוות שנת פריסה אחת.

(בחלוקה לשנות הפריסה יש לעגל למעלה תוצאה מעל חצי)

חישוב שנות פריסה לשנים אחורה – כל שנת וותק מהווה שנת פריסה אחת.

מי שפרש ברבעון האחרון של השנה (פרישה באוקטובר, נובמבר, דצמבר) יוכל לבקש פריסה קדימה החל משנת המס שלאחר שנת הפרישה, פרישה בתאריך 30 בספטמבר בטופס 161 נחשבת לפרישה ברבעון האחרון של השנה.

כיצד מחושב שיעור המס בפריסת מענק ?

בפריסת המענק הנישום ממלא נתונים לגבי צפי הכנסותיו בטופס 116ג, שיעור המס המשוקלל מחושב בהתאם לשיעור המס השולי בכל אחת מהשנים לפי הצהרתו של הנישום, ועל מנת להבטיח מיסוי מדויק מס הכנסה מסמן את הנישום כחייב בהגשת דוחות שנתיים בכל אחת משנות הפריסה.

במידה והכנסות הנישום בשנים הבאות יהיו נמוכות מההצהרה בטופס 116ג - הנישום יקבל החזר מס.

במידה והכנסות הנישום יהיו גבוהות מההצהרה בטופס 116ג - הנישום ישלם מס בשובר שישלח אליו.

חשוב!

נישום שהוגדר נכה לפי סעיף 9(5) יוכל ליהנות מפטור על מענק הפרישה שנפרס בכל אחת משנות הפריסה, במידה ויוגדר נכה בכל אחת מהשנים.

ביצוע של פריסת מענקי פרישה, נעשה על מנת להקטין את המס על המענק. ההיגיון העומד מאחורי העניין, הוא שהעובד קיבל את מענק הפרישה עבור כל השנים שלו בעבודה. יהיה זה לא הוגן עבור העובד, לשלם מס על המענק, כאילו הוא קיבל אותו עבור שנת הפרישה בלבד כך יוכל לספר לכם כל מומחה בתכנון פרישה.
עובדים הזכאים לפרישה של מענק הפרישה, יכולים לפרוס את מס ההכנסה למשך שש שנים. את המיסים ניתן לפרוס שש שנים אחורה או קדימה. בכל מקרה נתון כדאי מאוד להתייעץ עם מומחה למיסוי ופרישה לפני קבלת כל החלטה.
מומחים לפרישה הם יועצי מס, רואי חשבון או אנשים שעובדים בתחום הפנסיוני או הפיננסי. אנשי מקצוע המתמחים, בנוסף להתמחות העיקרית שלהם, בייעוץ פרישה. יועצי הפרישה, עובדים ביחד עם הלקוח בשביל לצמצם באופן משמעותי את התשלומים למס הכנסה על מענקי הפרישה. כמו כן היועץ עוזר ללקוח בנוגע להסכם הפרישה ובודק שכל התנאים הכתובים בהסכם פועלים לטובת העמית.

 קורס תכנון פרישה

מומחה למיסוי ופרישה

מומחה למיסוי ופרישה, עוזר ללקוחות עם מענקי פרישה, כספי פיצויים ופנסיה. המומחה מכיר לעומק את כל הפוליסות והביטוחים בשוק. בנוסף לכך אנשי מקצוע בתחום הפרישה ובוגרי לימודי ייעוץ משכנתאות, יודעים איך לנתב את כל הכספים מקופות הגמל והחיסכון אל המקום המתאים. ביחד עם הלקוח מתקבלת החלטה מה לעשות עם כספים שנצברו במהלך השנים. שימוש נבון בכספי הפנסיה והפיצויים, יכול לאפשר לפורשים חיים בכבוד.
מומחים למיסוי ופרישה הם כמובן גם מומחים לכלכלת המשפחה. עליהם לדעת איך לנהל נכון את כל הכספים, בשביל לאפשר לעמית ולבני משפחתו לשמור על רמת חיים גבוהה.
אצלנו במכללה אנחנו מכשירים מדי שנה עשרות מומחים לפרישה. הדגש המיוחד שלנו על כלכלת המשפחה ועל עבודה עם לקוחות, מאפשר לסטודנטים שלנו להתמקצע בעבודה תוך כדי הלימודים. בסיום הקורס תוכלו בקלות להתחיל לקבל לקוחות לעסק הפרטי שלכם.

 ליאת ארמי

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.