לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

שוק ההון בישראל הוא מערכת מסועפת ומשוכללת שכוללת את הבנקים, את בתי ההשקעות, את הבורסה לניירות ערך וכן גופים נוספים - שכולם יחד עוסקים בניהול ההון ובניצול מיטבי שלו. שוק ההון ממלא מספר תפקידים: עבור הציבור הרחב הוא מקום שמאפשר השקעות עם תשואה נאה (בתנאי שמשקיעים בחוכמה ועל בסיס ידע וכלים מקצועיים, כמובן) וגם תחום תעסוקה רווחי מאוד. עבור חברות שוק ההון הוא המקום שבו הן יכולות לגייס כספים שנדרשים להן לטובת פעילויות שונות, וגם עבור הממשלה זהו חלק מהבסיס שמאפשר צמיחה במשק כולו ואופציה רווחת לגיוס הון לטווח הקצר והארוך.

הגופים המקצועיים שמבצעים את הפעולות היומיומיות השונות במסגרת שוק ההון בישראל הם בעיקר הבנקים, שבין השאר מחזיקים עבור לקוחותיהם בתיקי השקעות וגם מספקים ייעוץ בתחום, ובתי ההשקעות שעוזרים גם הם למשקיעים הקטנים לנהל בחוכמה את כספם. חברה אשר מבקשת לגייס הון מהציבור באמצעות הנפקת מניות יכולה לעשות זאת באמעצות חברת חיתום - בארץ פועלות כמה עשרות חברות כאלה כשלמשל לבנקים הגדולים ישנן חברות חיתום. הבורסה לניירות ערך היא המקום שבו מתקיים מסחר במניות, אגרות חוב ואופציות לאחר ההנפקה הראשונית - מסחר בבורסה מאפשר גם הוא לממש הזדמנויות אטרקטיביות, כשחלק גדול מהיקפי המסחר מבוצע על-ידי בתי השקעות וגופים מוסדיים שמנהלים סכומי כסף גדולים.

שוק ההון הוא כאמור גם מקור לתעסוקה איכותית. בפרט מומלצות האופציות של ייעוץ השקעות וניהול תיקים - תפקידים שניתן לעבוד בהם כשכירים (בבנק או בבית השקעות) וגם כעצמאים. בכל מקרה מובטחות הכנסות גבוהות, ועוד כדאי לדעת שכל אחד וכל אחת יכולים להגיע לתפקידים אלה. במכללת אורין שפלטר מוצע מסלול ייעודי שכולל קורסי הכנה לכל המבחנים שיש לעבור כדי לקבל רישיון ייעוץ השקעות או ניהול תיקים. למסלול זה אין דרישות קדם, הוא פתוח לכולם, כל תלמיד קובע לעצמו את קצב ההתקדמות בו וניתן להשלים את הלימודים תוך שנתיים. לקורס שוק ההון מחירים משתנים בהתאם לסוג הרשיון שתרצו להוציא. 

 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.