לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

למידע עבור לימודים בתחום הביטוחים והפנסיות צרו עימנו קשר: 074-757-9813

ההפרשות שנעשות מדי חודש מהמשכורות של כולנו מעלות סימני שאלות. כמובן שמתסכל לראות את כל ההורדות השונות, אך בסופו של דבר, הן אמורות לחזור בצורה של תועלת אחרת. אחת ההפרשות היא בנושא הפנסיה וכמובן שהנושא של חוק פנסיה חובה הוא חשוב מאוד. אנשים מפרישים כספים על מנת שיוכלו לחיות כמו שצריך בגמלאות, ולכן, חשוב גם למקסם את הפנסיה באמצעות עסקה טובה. הרבה מאוד אנשים עובדים בתחום הפנסיות, הן בביטוחים והן בייעוץ, ויכולים להשתכר בצורה יפה.

קורסים בביטוח

את התוכן חשוב ללמוד במקום נכון ומתאים, ועל כל הקריטריונים הללו עונה מכללת אורין שפלטר, שהיא המכללה המקצועית המובילה בישראל בתחומי הפיננסיים והכלכלה.

חוק פנסיה חובה הוא אחד החוקים החשובים ביותר במדינת ישראל. הוא נכנס לתוקף ב-1.1.2008, אחרי עבודת הכנה ממושכת מאוד, והמטרה שלו היא להבטיח שכל השכירים במשק יקבלו לאחר גיל הפרישה מעבודה (62 אצל נשים, 67 לגברים) קצבה חודשית קבועה שתעזור להם לשמור על רמת חיים תקינה. למעשה מדובר בצו הרחבה להסכמים קיבוציים שהיו קיימים כבר משנת 1957 אבל לא כללו את כל העובדים בישראל אלא רק את חלקם. בשנת 2017 הצטרף עוד מרכיב חשוב לרשת הביטחון כשגם העצמאים במשק חויבו להפריש באופן קבוע חלק מהכנסותיהם לטובת ביטוח פנסיוני.

סוכן ביטוח פנסיוני

החוק גם קובע את סכומי המינימום שחובה להפריש לטובת הפנסיה: אצל השכירים, המעסיקים מפרישים עבורם 12.5% מהשכר והם עצמם מוסיפים עוד 6%. עצמאים נדרשים להעביר לקרן פנסיה, קופת גמל או ביטוח מנהלים 4.45% מההכנסות עד לרף של כ-5,000 ש"ח (מחצית מהשכר הממוצע בארץ, לפי נתוני 2018) ועוד 12.55% מההכנסות שבין הרף הנ"ל לרף גבוה יותר שנקבע להיות השכר הממוצע במשק (כלומר 10,000 ש"ח לפי נתוני 2018). מי שרוצה להעביר סכומים גבוהים יותר לטובת הבטחת עתיד כלכלי טוב יותר רשאי לעשות זאת, ולמעשה חוק פנסיה חובה לעצמאים אף מעודד זאת באמצעות הטבות מס.

סעיף חשוב אחר הוא זכותו של כל אדם, שכיר או עצמאי, לבחור בעצמו את המכשיר הפיננסי שבאמצעותו הוא מבטיח קצבה חודשית גבוהה ככל האפשר לאחר גיל הפרישה מעבודה. בחירה נוספת היא בין חיסכון בלבד לבין חיסכון שיש בו גם כיסוי מסוים למקרים של אובדן כושר עבודה עוד לפני גיל 62/67 ו/או למקרים שבהם המבוטח נפטר לפני הגיל הנ"ל. הכיסוי מקטין במידת מה את הקצבה שתשולם למבוטח בגיל הפנסיה, ועלול ליצור מצב של כפל ביטוחים (אם כבר יש ביטוח חיים למשל), ובכל מקרה מומלץ לבצע את כל הבחירות בעזרת יועץ פנסיוני או סוכן ביטוח פנסיוני. אנשי מקצוע אלה נהנים בשנים האחרונות, בעקבות כניסתם לתוקף של חוקי הפנסיה החדשים, מביקוש נרחב מאוד לשירותיהם ולכן גם משכר גבוה.

במכללת אורין שפלטר מתקיימים לימודים במסלול פנסיוני שמאפשר לקבל את הרישיון הנדרש לצורך עבודה כיועצים או סוכני ביטוח פנסיוניים כבר תוך שנתיים, גם אם אין לכם שום ידע קודם בתחום ולמעשה כל אחד וכל אחת יכולים להתקבל ללימודים אלה ולרכוש מקצוע מבוקש. במחלקת ההשמה של המכללה תוכלו למצוא עבודה בתור סוכן ביטוח פנסיוני או אלמנטרי . 

חוק פנסיה חובה

התכנון הפיננסי של מרבית האנשים נעשה לרוב בצורה לא חכמה, עם הסתכלות מרכזית על ההווה, וחשיבה בדרך כלל רק להווה. זה נובע גם מלחץ והמציאות, שכן אנשים לא מסתכלים יותר מדי קדימה ויוקר המחייה הוא הסיבה העיקרית לכך. אנשים דואגים לעכשיו, לאוכל שלהם, לבגדים שלהם, למשכנתא ולדברים החשובים לצד המותרות. המחשבה על הפנסיה היא עוד רחוקה, וצריך להתמודד עם מה שקורה עכשיו. עם זאת, תכנון פנסיה זהו דבר חשוב מאוד שיכול להגדיר במידה רבה איך ייראו החיים בגיל השלישי.

קורסים בביטוח

הקושי במחייה בישראל הוא לא רק לזוגות הצעירים ולמשפחות הממוצעות, אלא גם לקשישים, שכן הקצבה המתקבלת מהמדינה היא לא גדולה ולא מעט פעמים שומעים על מקרים בהם ביטוח לאומי פשוט לא עוזר לאנשים שהפרישו כספים למדינה במשך כל ימי חייהם. תכנון של פנסיה צריך להיעשות על ידי אנשי מקצוע מנוסים וטובים. חוק פנסיה חובה גורס כי ההפרשות הן בגדר חובה, וטוב שכך אם כי חשוב מאוד לדעת ולנהל תכנון ארוך טווח של הכסף שלכם. העתיד לא פחות חשוב מן ההווה, ואולי אפילו יותר חשוב, מפני שבתור אנשים מבוגרים, הרבה יותר קשה להתעסק עם כל האלמנטים הקשורים בפיננסים מול גופים גדולים.

להסתכל קדימה

הפנסיה היא המפלט האחרון של כל אחד מאיתנו וזה הכסף שיציל אותנו מחיי עוני ודלות. הדבר הכי נכון לעשות זה להתייעץ עם יועץ פנסיה טוב, אשר מאפשר לתכנן את העתיד להשיג את האיזון המתאים של הפרשה של כמות כסף מספקת לעתיד, אך גם תשלום הולם בהווה, בהתאם לריביות ולטרנדים שונים בשוק ההון. הרבה מאוד אנשים רוצים גם להיכנס לתחום הייעוץ כדי לעזור לאנשים להתמודד עם הפנסיה, ולשם כך יש ללמוד במקום הנכון – המכללה המקצועית של אורין שפלטר.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.