לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

הבית ותכולתו הם הרכוש בעל הערך הרב ביותר עבור רוב בני האדם. בהתאם אך טבעי שנרצה לבטח הן את המבנה והן את הפריטים השונים שנמצאים בתוך הדירה. בנוסף לשקט הנפשי החיוני, ישנם מצבים שבהם זהו ביטוח חובה - כל מי שלוקח משכנתא מחויב על-ידי מעניק ההלוואה לבטח את המבנה (שכן זהו למעשה העירבון להחזרת ההלוואה).

ביטוח המבנה מכסה את כל הרכיבים הקבועים בנכס: הקירות, המרפסות, הצינורות, מערכות האינסטלציה והמיזוג ועוד. חשוב לוודא היטב מה כוללת הפוליסה, כשלמשל ישנן פוליסות שמחריגות את הדוודים. עוד דגש חשוב הוא לבדוק באילו מקרים תוכלו להפעיל את הפוליסה - כך למשל ישנם ביטוחים שלא כוללים רעידות אדמה, ומאחר שישראל היא מקום מועד לפורענות מבחינה זו מומלץ לא לוותר על כיסוי זה. עוד הרחבה אפשרית וחשובה היא "סכום נוסף בבית משותף" - ביטוח המבנה הבסיסי מכסה רק את ערך המרכיבים של הדירה ולא את ערכה של הקרקע. אם לדוגמה ישנה הצפה שמחייבת "רק" הריסת קיר ובניית חדש הביטוח מכסה את הנזק, אבל אם ישנו נזק חמור שלא מאפשר להמשיך להשתמש בנכס, הסכום שתקבלו אינו מספיק, ועל כן כדאי להוסיף הרחבה זו שתאפשר לכם קניית דירה חדשה.

גם במסגרת ביטוח תכולת הדירה יש לבחון בקפידה אילו פריטים מכוסים בפוליסה ואילו לא. ניירות ערך למשל, וגם מסמכים וכרטיסי טיסה לא ניתן לבטח, ולעומת זאת אם יש לכם תכשיטים יקרים כדאי להבטיח שהם נכללים בפוליסה לצד מכשירי החשמל והרהיטים. לעתים במסגרת ביטוח הדירה יבוצע גם ביטוח אחריות כלפי צד שלישי, ובפרט כדאי להוסיף אותו אם אתם מעסיקים אצלכם בבית עובדים (כולל באופן חלקי - למשל מנקה פעם בשבוע).

על-מנת להגיע לכיסוי האופטימלי בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם כדאי להיעזר בסוכן ביטוח בעל רישיון אלמנטרי. סוכני ביטוח אלה הם אנשי מקצוע מבוקשים שנהנים משכר גבוה (או מהכנסות גבוהות אם הקימו עסק עצמאי). במכללת אורין שפלטר ניתן ללמוד במסלול שמוביל לקבלת הרישיון הנ"ל ולתעסוקה המתגמלת תוך שנתיים. סוכן ביטוח זהו מקצוע מבוקש, אנשים אשר מצילחים להוציא רשיון זוכים לעבוד בתחום להנות ממה שיש לו להציע. 

 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.