לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

למידע עבור לימודי ניהול תיקי השקעות צרו עימנו קשר: 074-757-9813

מורכב ומסקרן

העולם של שוק ההון הוא מורכב ומסקרן מאוד, מפני שכל אחד היה רוצה לייצר לעצמו הכנסה פאסיבית. יש הרבה אלמנטים שונים שהעובדים והעוסקים בשוק ההון צריכים לדעת ולהבין, ואחד מהם הוא הניתוח הטכני. לכל מניה או השקעה יש פרמטרים שונים, והמומחים צריכים לדעת לפרק את הכל לגורמים ולהגיע למסקנה חותכת – להשקיע או לא להשקיע. כדי להבין בשוק ההון בצורה אבסולוטית וגם להצליח להתפרנס ממנו בצורה של מנהל תיקי לקוחות, צריך ללמוד במקום הנכון.

במכללת אורין שפלטר ניתן להיכנס למסלול של לימודי ניהול תיקי מניות ולהתמחות בנושא של ניתוח טכני של אלמנטים שונים, ובכך להצליח הרבה יותר בתור מנהל תיקים וגם באופן אישי.

שוק ההון מציע הזדמנויות רבות, אבל טמונים בו גם לא מעט סיכונים, ובפרט כך הדבר כשמשקיעים במניות. בהתאם פותחו מודלים שונים ושיטות להערכת ההתנהגות העתידית של ניירות ערך - אחד הכלים הנפוצים והבסיסיים הוא ניתוח טכני. הייחוד של שיטה זו הוא שאין צורך לבחון את הנכס שעומד מאחורי נייר הערך, כלומר את ביצועיה של החברה שהמניה שייכת לה - הניתוח מבוסס אך ורק על נתונים הקשורים למניה עצמה. הבסיס לתפישה זו הוא ההבנה שהגורם המשמעותי ביותר לגבי התנהגות מניות הוא הציפיות של המשקיעים ולאו דווקא ביצועי החברה. חשוב לזכור שכשמבצעים ניתוח טכני מניות שהיקף המסחר בהן נמוך אינן מתאימות לשיטה - באופן טבעי הניתוח הטכני יהיה מדויק כשהמסחר ער, ועל כן הסיכוי לתמורות ותנודות מקריות הינו נמוך במיוחד ואין סיבה לחשוש מהטיות. בכלי של ניתוח טכני נעשה שימוש כבר במהלך המאה ה-18 (ביפן) ומי שניסח את עקרונות הבסיס של השיטה באופן מסודר ומדויק היה צ'רלס דאו (שעל שמו מדד דאו ג'ונס).

העקרונות הבסיסיים הם שלהיסטוריה של מניות ישנה נטייה לחזור על עצמה, שבכל שוק ישנם גלים, שמחזורי המסר תמיד תומכים במגמה של המחיר, ושכדאי לפעול נגד כיוון המגמה ולחתוך הפסדים לפני שהם גדולים. בין הנתונים שמשמשים לניתוח טכני של מניות: המחיר הגבוה היומי, המחיר הנמוך היומי, שערי פתיחה וסגירה, היקפי מחזורי מסחר ועוד. זיהוי תבניות התנהגות או קוו מגמה בגרפים השונים שמשורטטים במסגרת הניתוח הטכני מאפשרים הערכות מושכלות לגבי התנהגות המניה בעתיד הקרוב.

באופן טבעי ניתוח טכני מקצועי מחייב למידה מסודרת של התחום. קורס ניתוח ניירות ערך הינו גם חלק מהמסלול שמציעה מכללת אורין שפלטר להכשרת יועצי השקעות, משווקי השקעות ומנהלי תיקי השקעות - מסלול שמוביל לעבודה מתגמלת מאוד כבר תוך 18-24 חודשים, ושכל אחד יכול להתקבל אליו גם ללא ידע מוקדם.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.