לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

למידע עבור לימודים במכללת אורין שפלטר צרו עימנו קשר: 074-757-9813

להתגאות בתוצאות

הרשות לניירות ערך היא זו שמסמיכה אנשים לעבודות במקצועות של ייעוץ ומכירה בתחומים כלכליים. המבחן הוא קשה ומאוד מורכב וכדי לעבור אותו בהצלחה צריך לקבל את ההכשרה הנכונה, הן במיקרו והן במאקרו. במכללת אורין שפלטר, שהיא המכללה המקצועית בישראל בתחום הכלכלה, לומדים באופן ייעודי למבחן במספר מסלולים וקורסים, ושולחים את הסטודנטים למבחן כשברשותם כל הידע הרלוונטי.

צוות אורין שפלטר - יבגני נעם רונן

במכללה מתגאים באחוז עוברים גבוה במיוחד מדי שנה, ומצליחים לייצר שנה אחר שנה את אנשי הכלכלה של העתיד. במכללה יש מעטפת פדגוגית איכותית במיוחד, כולל תמיכה מצוות המרצים, שהוא גם הטוב ביותר בארץ. במכללה יודעים לתת את הערך המוסף, אשר יעזור ביום הבחינה.

כדי לעסוק ביעוץ השקעות, ניהול תיקים או יעוץ פנסיוני תידרשו ברישיון הטעון במעבר מבחני הרשות לניירות ערך. מהו המבחן וכיצד ניתן להתכונן אליו?

רשות ניירות הערך, שהוקמה כדי לשמור על ענייניו של המשקיעים בשוק ההון בישראל, מפקחת באופן ישיר על פעילותם השוטפת של מרבית הפעילים בשוק ההון ובהם החברות הציבוריות, הבורסה, יועצי השקעות, מנהלי קרנות הנאמנות ומנהלי התיקים, כדי להבטיח את התנהלותם ההוגנת. כחלק מהפיקוח של הרשות, כדי לקבל רישיון עבודה בישראל כיועצי השקעות, יועצים פנסיוניים או מנהלי תיקי השקעות תידרשו לעבור את מבחניה.

הבחינות, שנחשבות לקשות במיוחד, הינן תנאי לקבלת רישיון לאחד המקצועות ובמסגרתן יש לעבור 4 בחינות יסוד: אתיקה ודיני ניירות ערך, סטטיסטיקה ומימון, חשבונאות וכלכלה. בנוסף, כדי לקבל את הרישיון הנכסף, יש לעבור מבחן מקצועי הנקרא מבחן מקצועית א'. אם אתם מעוניינים ברישיון לניהול תיקים, תידרשו לעבור בחינה מקצועית נוספת בשם מקצועית ב'. יחד עם זאת, בעלי תואר אקדמי בחשבונאות, כלכלה, מנהל עסקים, ביטוח או בנקאות זכאים לקבלת פטור בגין הבחינות בחשבונאות, סטטיסטיקה ומימון וכלכלה.

בחינות הרשות לניירות ערך מבוססות על ידע מקצועי וחשוב להתכונן אליהן היטב. כמו כן, הבחינות אינן זולות - הן מגיעות למאות שקלים, לכן נסו להימנע מלגשת אליהן יותר מפעם אחת. אנשים רבים בוחרים לקחת קורס הכנה למבחן, במיוחד באתיקה ודיני ניירות ערך, תחום נישתי יחסית אך חשוב לעיסוק בניהול השקעות.

על הנבחן באתיקה ודיני ניירת ערך, להוכיח ידע בחוק השקעות משותפות בנאמנות ובנושאים שקשורים בהצעת ניירות ערך לציבור בשוק הראשוני והליכים בשוק המשני. כמו כן, עליו להראות בקיאות במושגי יסוד בדיני החברות, שיווק השקעות ותקנות לפיו, בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות. חשובה כמובן גם ההבנה בחוק ניירות הערך ובנושאים הקשורים אליו. הבנה בכללי ההתנהגות האתית והאחריות המקצועית הנדרשים מהעוסקים בתחום חשובה גם היא, וגם עליהם תישאלו בבחינה.

באתר האיגוד ליועצי השקעות תוכלו למצוא מידע נוסף ומהימן לגבי סילבוס הבחינות השונות כדי להתכונן אליהם כהלכה. במידה ואתם לא מעוניינים לקחת קורסים לקראת הבחינה, חשבו על רכישת ספרים כדי להתכונן באופן מקיף ככל האפשר. 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.