לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

בעולם החינוך יש הרבה מאוד קיבעונות והוא בחלקו נחשב מיושן מאוד. עם זאת, בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה, אפשר לראות כי עולם המחשוב והאינטרנט רק יכול לתרום לתלמידים מכל הסוגים ובכל הגילאים, ואפשר בהחלט לשלב אותו עם השיעורים הפרונטליים המסורתיים. כיום, יש המון קורסים מקוונים שניתן לקחת בהרבה מאוד מקומות, אך החסרונות של אותם שיעורים הוא ברור, וקשור למשמעת עצמית. לכן, קמה שיטה שנקראת מודל למידה משולבת, המביאה איתה הרבה מאוד יתרונות, אשר מסייעת לתלמידים למקסם את זמן הלימוד שלהם.

השיטה המשולבת כוללת שישה מודלים שמחלקים את זמן הלימוד הפרונטלי עם הלימוד המקוון בצורה כזו או אחרת ביחס של 30 עד 79 אחוזים. במודלים השמרניים אפשר לראות כי המחשב נכנס לכיתה, ובמודלים המתקדמים יותר, התלמיד לומד מהבית ומקבל חיזוקים מהמרצה בצורה פרונטלית אם יש לכך צורך. בנושא של יתרונות למידה משולבת מביאה איתה את הנושא של חסכון בזמן ובכסף, גישה מיידית ובלתי מוגבלת למידע, תחושת קהילתיות לימודית, תחושת אחריות כלפי החומר ויכולת ללמוד בקצב הנכון, עם תוכנית הלימודים הנכונה. המחשב רק משדרג את הלימודים ועוזר לייעל את זמן הלימוד.

שביעות רצון לכולם

במסגרת אותם יתרונות של למידה משולבת מחשב, התלמיד מקבל גם הרגשה חזקה של תועלת מהשיעורים, שזה משהו שקשה מאוד לקבל בשיעורים הפרונטליים, ובנוסף, מחקרים מראים על עלייה משמעותית מאוד בציונים של אותם תלמידים, במקביל לצניחה בשיעור הנושרים מהקורסים. גם התלמידים וגם המורים מדווחים על שביעות רצון מהשיטה, שכן יכולת קליטת החומר של הסטודנטים עולה, והמרצים מרגישים שיש שיפור בהקשבה וביכולות. בנוסף, השיטה הפרונטלית אינה ננטשת לחלוטין והסטודנטים יכולים לקבוע פגישה עם המרצה אם זה נדרש, כדי לסגור את הפינות בקבלת התוכן.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.