לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

שלום לכולם.

לאחר כל בחינה, מעלה הרשות לניירות ערך את תוכן הבחינה למאגר בחינות הרישוי  אך ללא התשובות.

בשלב זה אנו מעלים את הבחינות עם התשובות שאנו, במכללת אורין שפלטר, מאמינים שיהיו התשובות שיתקבלו.

לאחר פרסום הציונים (אותם תקבלו באופן אישי בהודעת SMS), מפרסמת הרשות את התשובות שהתקבלו כנכונות (באותו מאגר בחינות) ואז מקומנו לבחון האם יש מקום לערעור.

במידה ונמצא מקום לערער, נעלה המלצה מסודרת בעניין כולל תוכן הערעור ותהליך הערעור (רק מי שניגש לבחינה ונכשל רשאי להגיש ערעור).

חשוב: אנו לא יכולים להעריך את הסיכוי שערעור יתקבל, אלא רק לעשות את המקסימום בעזרה בניסוח הערעור.

 

הבחינות:

את הבחינות והתשובות שהתקבלו ניתן למצוא באתר רשות ניירות ערך - מאגר בחינות הרשות

לכל קובץ בחינה מצורפת בעמוד האחרון טבלה עם התשובות שהתקבלו על ידי הרשות.

 

 

נוהל הגשת ערעור:

  • ניתן להגיש ערעור תוך 30 יום מיום פרסום הציונים.
  • רק תלמיד שניגש לבחינה ונכשל יכול להגיש ערעור.
  • רק תלמיד שטעה בשאלה יכול להגיש ערעור על אותה שאלה.
  • ניתן להגיש בו זמנית ערעור על מספר שאלות.
  • עלות ערעור היא כעלות בחינה.
  • התשובות לערעור מתקבלות לרוב כשלושה שבועות מהיום האחרון להגשת הערעורים. התשובה ניתנת למי שהגיש את הערעור.
  • במידה והערעור מתקבל, הסכום ששולם יוחזר והנקודות ינתנו לכל מי שטעה באותה שאלה - גם אם לא הגיש את הערעור.
  • במידה והערעור נדחה... הכסף לא יושב ולא ניתן יהיה לערער בשנית.
  • מאחר וקבלת ערעור תקפה לכל הטועים באותה שאלה (גם אם לא הגישו ערעור) אנו ממליצים להתארגן בקבוצות, כך שאחד יגיש וכולם יתחלקו בכסף.

ראשית, על מנת לבדוק אם המלצות הערעור רלוונטיות לכם, יש להוריד את טופס הבחינה בגירסת המאסטר שפורסם על ידי הרשות (מתוך מאגר בחינות הרשות)

שנית, יש להוריד את טופס הבחינה שלכם וגליון התשובות מהאיזור האישי שבאתר 'מח 10'.
אם הם לא נמצאים יש ליצור קשר ולבקש שיעלו אותם לאיזור האישי שלכם.

שימו לב! בכל המלצה לערעור, מספר השאלה נקבע לפי המיקום בגרסת המאסטר.

איך מגישים את הערעור?
התשלום והגשת הערעור מתבצעים באמצעות טופס פ003 .

תוך מילוי הטופס תקבלו אפשרות להזין את תוכן הערעור, ניתן לערער על מספר שאלות (על ידי לחיצה על 'הוספה').
שימו לב, מאחר וקיימת הגבלת מלל בשדה בו מזינים את תוכן הערעור, במידה ונדרש מקום נוסף יש להכנס לאיזור האישי שבאתר 'מח 10', ללחוץ על לשונית 'בקשות וטפסים', לבחור 'בקשה לערעור' ולהזין את תוכן הערעור כולו. אתם מוזמנים לעשות העתקה של המלצת המכללה או לנסח את הערעור במילים שלכם.

בהצלחה!

 

המלצות לערעור מקצועית א'

 

ערעור שאלה 3 (על פי גרסת מאסטר) – התשובה הנכונה ה, התשובה שענית ג

להצטרפות לקבוצת וואטסאפ לערעור על שאלה זו - https://chat.whatsapp.com/DJDJr0VKUfh88rEWGYaQDJ

שלום רב.

בשאלה מתואר תרחיש בו הכלכלה האמריקאית יוצאת ממשבר הקורונה ומציגה צמיחה משמעותית וציפיות האינפלציה והתשואות לטווח ארוך עולות.
התשובה שהתקבלה כנכונה טוענת כי מניות חברות הטכנולוגיה הצומחות שתומחרו בנדיבות תיפגענה בצורה משמעותית.
ברצוני להסביר את שיקולי מדוע שללתי תשובה זה וכמובן מדוע בחרתי בתשובה שהזהב ייחלש ויחזור לרמתו לפני מספר שנים, בתקווה שההסבר מניח את הדעת ותשובתי תתקבל בנוסף.

ישנן מספר סיבות בגינן שללתי את התשובה שהתקבלה לבסוף. הראשונה היא שלא ניתן להבחין כיום בין חברה המתומחרת בשווי הוגן לבין חברה שמתומחרת בנדיבות, שכן מגלים זאת רק בדיעבד לאחר הירידה בשווי החברה. ייתכן מאוד כי חברות הטכנולוגיה היום מתומחרות בשווי הוגן על בסיס ציפיות לרווחים והמשך התפתחות הענף על חשבון ענפים מסורתיים.
ניסיתי לחשוב על כיוון אחר בנוגע לתשובה זו. אולי התכוון הבוחן שאם בעתיד נראה חברות טכנולוגיה שנפגעות בצורה משמעותית, נוכל להסיק מכך שהן תומחרו בנדיבות. ראשית, אם זה היה נכון, הרי שזה נכון תמיד ולא רק בתרחיש המתואר בשאלה. חברה ששוויה יורד בצורה משמעותית, כנראה תומחרה בעבר ביתר. אך גם אז המסקנה אינה מחייבת, שכן ענף מסוים יכול להיפגע משמעותית מכל מיני אירועים ולא בהכרח מכיוון ששערי המניות היו 'מנופחים'. כהקבלה, אם ארכוש היום דירה בשווי 3 מיליון ₪ ובעוד שנתיים שוויה ירד משמעותית, האם זה אומר שתמחרתי אותה 'בנדיבות'? ודאי שלא, אלו מחירי השוק בשתי נקודות זמן שונות ולא בהכרח מעידים על בועה בתקופה הראשונה.
בנוסף, מתואר תרחיש בו הכלכלה האמריקאית צומחת בשיעורים ניכרים, כך שחלק נרחב מהענפים בארה"ב אמורים ליהנות מצמיחה זו, וודאי שחברות טכנולוגיה שהן חלק בלתי נפרד מהכלכלה. כיצד ניתן לקבוע בתרחיש כזה שיהיו חברות שיפגעו משמעותית, לא משנה מאיזה מגזר?
לבסוף, תהיתי מה המשמעות של 'תפגענה בצורה משמעותית', האם מדובר באובדן שווי של 10%, 30%, 50%? ועל פני כמה זמן? חודש, שנה, שנתיים? חברות רבות יכולות להמשיך ולצמוח, כפי שרואים שנים רבות ולמרות משברים – כמה מהחברות הגדולות בארה"ב הן חברות טכנולוגיה צומחות שרק ממשיכות לשבור שיאים, למרות משברים ואירועים שונים. רב הנסתר על הגלוי בטענה זו ולא ראיתי דרך לקבוע שהיא הנכונה ביותר מבין חמש האפשרויות המוצעות.

בנוגע לתשובתי, ידוע כי לזהב מתאם שלילי עם שוק ההון והוא מהווה 'מפלט' בתקופות בהן המשק מצוי במיתון. נראה סביר בעיני שאם הכלכלה האמריקאית צומחת בשיעורים ניכרים, ותשואות האג"ח עולות, הרי שאחד מהנכסים שישלם את המחיר הוא הזהב שייחלש. אודה שהמשך הטענה ששוויו יחזור לרמתו לפני מספר שנים היה בעייתי בעיניי (תחזית קצת מעורפלת לגבי טווחי הזמן ועוצמת התיקון), אך ניסיון העבר מראה כי אכן בכניסה למשברים הזהב מציג תשואות גבוהות ולאחר יציאה מהמשברים מתקן - למשל לפני המשבר שהחל בספטמבר 2008 מחיר הזהב היה סביב 700 דולר, בשנת 2010 הגיע לאזור
1,200-1,300 דולר, בשיאו הגיע ל- 1900 דולר במהלך 2011 ומאז ירד לרמה של 1100 דולר בסוף 2015.
אם כן, יש כאן אלמנט של חזרה לשווי 'מלפני כמה שנים'.

אודה ששתי התשובות (זו שהתקבלה וזו שאני סימנתי) אינן 'מושלמות', אך בבואי לבחון איזו מהן הנכונה יותר, התרשמתי שזו שבה לפחות חלק מהטענה העוסק במגמת מחיר הזהב בעת צמיחה כלכלית נכונה אמפירית וצפויה, ולכן זו התשובה בה בחרתי.

מקווה שעליתי את טיעוני בצורה ברורה וכי ההיגיון והבנתי את החומר, עליהם התבססתי בסימון התשובה, עושים שכל בעיני הבוחן וכי תישקל קבלת תשובתי כנכונה.

תודה רבה.

 

ערעור שאלה 8 (על פי גרסת מאסטר) – התשובה הנכונה ה, התשובה שענית ב

להצטרפות לקבוצת וואטסאפ לערעור על שאלה זו - https://chat.whatsapp.com/GTEmxFiiTBY0Odlx2kHHYK

שלום רב.

אבקש לערער על השאלה שבה בוצעו שתי פעולות במקביל, הנפקת מניות וחלוקה של דיבידנד משמעותי, ולבחון אפשרות לקבלת התשובה לפיה המזומן בקופה יקטן (תשובה ב' על פי גרסת המאסטר).

אמנם מדובר בשתי פעולות מנוגדות מבחינה תזרימית – האחת מכניסה כסף לקופה (הנפקת מניות) והשניה הוצאת כסף מהקופה (חלוקת דיבידנד), ולכאורה לא ניתן לקבוע מה יהיה השינוי במזומן, מבלי לדעת מה היקף הגיוס ביחס לדיבידנד, אך לא יכולתי להתעלם מהביטוי 'דיבידנד משמעותי'. להבנתי, ניתן לפרש את המונח 'משמעותי' כיחסי לאירוע שהתרחש במקביל, כך שהדיבידנד משמעותי ביחס להנפקה ומכאן שהיקף הסכום שיצא מהקופה יהיה גבוה מזה שנכנס, כך שהמזומן בקופה יקטן. נראה על פניו כאירוע טכני עם השלכה ברורה על המזומן בקופה. אני סבור שהגיוני לפרש את הנוסח בצורה זו.
אודה שהמהלך כולו הגיוני כאשר מחיר המניה גבוה, כפי שנאמר בתשובה ה' (על פי גרסת המאסטר) אך בהשוואה לתשובה ב' שנראתה בעיני חד משמעית, בחרתי בה כנכונה יותר.

בדיעבד, לולא המילה 'משמעותי' הייתי פוסל על הסף כל תשובה שקובעת כיוון מסויים לשינוי בהיקף המזומנים (תשובה ב') או לשווי החברה (תשובה א') בשל כך שמדובר בשתי הפעולות מנוגדות מבחינת התנועה הכספית, וברור גם שלא ניתן לקבוע דבר לגבי ההשלכות על הרווח העתידי, כך שללא כל ספק התשובה הנכונה ביותר בעיני הייתה ה'. אם כך, המילה 'משמעותי', במקום להוסיף ערך לשאלה רק גרמה להטעיה, ולכן, אבקש לשקול קבלת התשובה שהמזומן בקופה ירד.

תודה רבה.

 

 



המלצות לערעור אתיקה


שאלה 24:

ניתן לטעון כי תשובה ה' נכונה.

הסבר: דני הוא בנו של המנכל, ועל פי סעיף 1 לחוק - איש פנים מוגדר גם "בן משפחתו של כל אחד מסעיף 1" - דהיינו בן של מנכל הוא גם איש פנים. לכן, אם מסר להודיה מידע פנים שהחזיק - מתקיימות שלושת יסודות העבירה - איש פנים (בנו של מנכל), יש לו מידע פנים (כתוב במפורש), עשה בו שימוש (מסר להודיה).

 

שאלה 11:

ניתן לטעון שגם ד' נכון כי לפי סעיף 16(א)א2 - חייבים גם הסכם בכתב!

 


בהצלחה!

מכללת אורין שפלטר - השכלה פיננסית.

 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.