לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

התקשרו לפרטים נוספים, 0747691073.

 

"תת מודע" הוא מונח שתבע זיגמונד פרויד במאה התשע עשרה והיווה בעצם אבן יסוד לפסיכואנליזה ולרבות משיטות הטיפול שיצאו ממנה. היום, גם שיטות טיפול ותאוריות מקבילות לפסיכואנליזה כמו ביהביוריזם או הגישה הקוגניטיבית התנהגותית מתייחסות רבות לתת מודע כחלק עיקרי בשיטות הטיפול. המונח תת מודע בעצם מתאר את כל שנמצא בנפשנו אך לא בהכרתנו, מידע שצברנו אך שאליו אנחנו לא מודעים. זיכרונות וטראומות נדחקים לתת מודע והיום אנחנו יודעים להגיד שיותר מ-95% מהמידע שמנתב את המחשבה ואת הרגשות שלנו אגור בתת מודע.

קורס NLP

לימודי תת מודע לטיפול רגשי

מטפלים וחוקרים בולטים שכללו את תאוריית התת מודע של פרויד, ביניהם ז'אק לאקאן, קרל יונג וויקטור פרנקל. בנוסף לתת מודע האישי, נתבעו מושגים כמו "תת מודע קולקטיבי", אוסף של אלמנטים שעוברים באופן גנטי ומושרשים בתודעתם של כל בני האדם ומשפיעים רבות על התרבות שלנו. כך, גם המונח "טראומה מבנית" מתאר טראומה ממנה אדם סובל ולא בהכרח חווה אותה בעצמו. טראומות כאלה יכולות לתאר תרבות של עמים שלמים שסוחבים איתם טראומה לאומית מדור לדור. ישנם תאורטיקנים שסבורים כי השואה השפיעה רבות על התרבות הישראלית, על האמנות, הכלכלה, הגישות הפוליטיות, השיח הציבורי הכללי והמדיניות בה העם בחר לדבוק בזמנים שונים. מטפלים שרוצים לטפל בטיפולים רגשיים ותודעתיים, חייבים להכיר לעומק גישות שונות לטיפול בתת מודע וביניהן את גישת ה- NLP.

מכללת "NLP Pro" ותת מודע

לימודי תת מודע ניתן לעשות במכללת "NLP Pro" שהיא מהגדולות והבולטות בישראל בתחום הכשרת מטפלים ב- NLP. מטרתה של הגישה היא ליצור שינוי במחשבה וברגש דרך ניתוב התת מודע לצליחת מכשולים פיסיים ונפשיים, תוך שימוש בכלים וטכניקות רבות כמו CBT, לימודי מדיטציה ודמיון מודרך.

 

*אורין שפלטר עובדת בשיתוף עם מכללת NLP PRO.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.