לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

למידע עבור לימודים בתחום ההשקעות והביטוחים צרו עימנו קשר: 074-757-9813

מקצוע לעתיד

יוקר המחייה והקושי הכלכלי במדינת ישראל משפיע במיוחד על סקטור מוחלש כמו חיילים משוחררים. מדובר באנשים צעירים שמסיימים שירות צבאי של שנתיים במקרה של בנות ושלוש שנים במקרה של בנים, בהם למעשה לא הרוויחו כסף. הם צריכים לחפש את עצמם, וחלקם אף יוצאים לטיולים גדולים, כך כשהם חוזרים, הם רוצים לצאת מהבית וללמוד, וזה קשה מאוד. לכן, ישנו הפיקדון שמתקבל מהצבא, שאמור לעזור. הפיקדון הוא סכום כסף גדול של כמה עשרות אלפי שקלים, אותו אפשר לנצל בשנים הראשונות אך ורק למטרות מוגדרות, כאשר אחת המטרות היא לימודים.

כאשר בוחנים את הנושא של פיקדון חיילים משוחררים לימודים היא מטרת על, אך צריך למצוא את המקום הנכון. במכללת אורין שפלטר ניתן ללמוד על חשבון הפיקדון בצורה מלאה, בחלק מהמסלולים בתחומים הפיננסיים השונים.

מרבית החיילים המסיימים את שירותם הצבאי בוחרים במסלול חיים מאוד ברור. רובם ירצו לצאת לטיול על מנת לנקות את הראש, לחזור ולהתחיל בלימודים האקדמיים שלהם. עם זאת, יוקר המחייה במדינת ישראל גורם לכך שעל מנת לצאת לטיול ולהתחיל לימודים אקדמיים, תצטרכו לעבוד מאוד קשה, וגם לקבל עזרה מן ההורים. עלות של טיול ממוצע בדרום אמריקה או באוסטרליה לכמה חודשים הוא כ-50 אלף שקלים, ולאחר מכן, שנת לימודים אוניברסיטאית עולה לפחות 10,000 שקלים, כאשר במכללה הסכום כפול ואף משולש. לכן, חשוב לדעת את הזכויות ולהשתמש בפיקדון שניתן מהצבא. הפיקדון פותח דלת להמון קורסים לחיילים משוחררים אשר מאפשרים לצאת עם מקצע ביד. 

קורסים לחיילים משוחררים

הפיקדון הוא למעשה סכום כסף שהשימוש שלו הוא מוגבל למטרות מאוד ספציפיות. עם השחרור מהצבא, מקבלים החיילים מענק שחרור בגובה של כמה אלפי שקלים, ופיקדון, בו אפשר להשתמש בעיקר לתשלום שכר לימוד. הפיקדון יכול להגיע לסכומים של כמה עשרות אלפי שקלים, בהתאם לשירות הצבאי, אורך השירות והדרגה, והוא יכול לסייע מאוד אם בוחרים ללמוד ולא לפדות את הכסף בצורת מזומן, במה שמתאפשר רק מספר שנים לאחר השחרור. הנושא של פיקדון חיילים משוחררים לימודים הוא חשוב מאוד ויכול לעזור להרבה אנשים להיכנס למעגל האקדמי בשלב מוקדם, ולא להיכנס ללחץ מבחינה כלכלית.

הטבה חד פעמית

ההטבה של פיקדון חיילים משוחררים לימודים היא אחת ההטבות הגדולות שיקבל האדם הממוצע בחייו מהמדינה. מדובר בסוג של מענק הערכה על השירות הצבאי, וכמובן כזה שנותן את האפשרות להיכנס בצורה חלקה יותר אל החיים האזרחיים. חשוב לשקול בכובד ראש את הפדיון של הפיקדון ולראות איך אפשר לנצל אותו בצורה הטובה ביותר. אחת האופציות הטובות היא בחירה בלימודים פרקטיים, כמו לימודי ביטוח במכללת אורין שפלטר, שמאפשרת פדיון מלא של הפיקדון על שכר הלימוד מבלי להוסיף סכום נוסף.

פיקדון חיילים משוחררים לימודים

אומרים ש"שונא מתנות יחייה", אך כל אחד מאיתנו אשר משרת בצבא מקבל מתנה שפשוט אי אפשר בלעדיה. המתנה הזו היא כספית והיא מתחלקת לשניים – מענק ופיקדון. המענק הוא בגובה כמה אלפי שקלים והוא משתחרר עם גזירת החוגר, אך הפיקדון הוא מעט שונה. אי אפשר פשוט להשתחרר ולפדות את הכסף, שיכול להגיע למעל ל-20,000 שקלים, אלא אפשר רק להשתמש בו רק למען מטרות שונות, ובעיקר כדי להתחיל ללמוד לימודים אקדמיים או מקצועיים. המדינה, למעשה, מנסה לדחוף אנשים אל עבר הכשרות אקדמית או מקצועית על מנת שיוכלו להיכנס לשוק העבודה בצורה איכותית יותר. אגב, את הפיקדון אפשר לפדות כמזומן רק מספר שנים לאחר השחרור, אך הרבה אנשים מחליטים, מרצון או מחוסר ברירה, לפדות אותו ולהתחיל ללמוד.

לימודי זכיינות

בכל הנושא של פיקדון חיילים משוחררים לימודים הם גבוה בהיררכיה. לימודים על חשבון הפיקדון הצבאי הם מועילים ונכונים מאוד והם מדרבנים אנשים שכלל לא היו חושבים על כניסה ללימודים אקדמיים או חשבו לדחות אותם, ללא הסכום הזה. לימודים במוסדות אקדמיים הם יקרים ועולים כמה אלפי שקלים לשנה באוניברסיטה וכמה עשרות אלפי שקלים בשנה למכללה. לכן, הסכום של הפיקדון יכול לעשות את ההבדל ולגרום לאנשים לשקול לימודים שהם למעשה במימון הצבא.

כלכלה ורווח

חשוב להבין כי יש מוסדות אקדמיים שגם מאפשרים תשלום של שכר לימוד מלא על חשבון הפיקדון הצבאי, מבלי הצורך להוסיף אפילו שקל אחד. אחד המוסדות הללו היא מכללת אורין שפלטר, שהיא המכללה המובילה בישראל בתחום הכלכלה. תחומי הכלכלה השונים, כמו משכנתאות, ייעוץ השקעות וביטוחים הם פופולאריים מאוד כיום, והם מבוקשים לאור העובדה שהם יוקרתיים, בעלי מוניטין ובעיקר רווחיים. במכללת אורין שפלטר מעניקים מסלול לימודים מקוצר, על חשבון הפיקדון, ובסיום התואר, נכנסים לשוק העבודה בצורה די פשוטה.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.