לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

למידע עבור לימודים בתחום הביטוח הפנסיוני צרו עימנו קשר: 074-757-9813

החשיבות של פנסיה ידועה למרבית האנשים, שמבינים יותר את החשיבות שככל שהם מתבגרים. בכל הנושא של ביטוח פנסיוני משרד האוצר מאוד מעורב ומעבר לנושא הגבייה, הוא גם מעורב באיתור כספים וקופות ישנות, הכוונה ועוד. הצורך בתוכניות פנסיה יעילות הוא משותף לציבור ולמשרד האוצר, שמעוניין באופן הגיוני ברווחת התושבים. המקצוענים שעוסקים בביטוח פנסיוני הם אנשים שמטרתם לסייע, ובמקביל, גם להיכנס למקצוע איכותי ורווחי. את ההכשרה הנכונה למקצוע עדיף לקבל במוסד ידוע ואיכותי דוגמת אורין שפלטר. ב

מכללת אורין שפלטר מקבלים מגוון מסלולים העוסקים בביטוח, כולל מסלול ייעודי לביטוח פנסיוני, שגם כולל התמחות בחברות גדולות במשק, והכנה אבסולוטית למבחני הלשכה של הרשות לניירות ערך, אותן צריך לקחת בסיום הלימודים.

בישראל אחראי על התחום של ביטוח פנסיוני משרד האוצר. משרד זה הוביל את המהפכה שהתרחשה במאה ה-21, כשתחילה (ב-2008) נקבע כי כל מעסיק חייב להפריש סכום כסף חודשי מסוים עבור כל אחד מעובדיו, ולמעשה גם אם העובד מסכים לוותר על ההפקדות עבורו, עדיין החוק מחייב את המעסיק לעשות זאת (ובנוסף גם העובד עצמו נדרש להפריש לטובת הפנסיה חלק משכרו וליתר דיוק 6%), ולאחר מכן, ב-2017, חוקק גם חוק פנסיה חובה לעצמאים.

לימודי ביטוח

במקביל לחוקים החשובים שמבטיחים למעשה את עתידם הכלכלי של כלל אזרחי ישראל, יזם משרד האוצר הטבות מס שונות לעצמאים כדי לעודד אותם להפריש סכומים גבוהים ככל האפשר מהכנסותיהם בהווה לטובת השלב בחיים שבו כבר לא יוכל להתפרנס מהעסק שלהם. בנוסף משקיע המשרד, באמצעות רשות ההון ביטוח וחיסכון שמשויכת אליו, משאבים רבים בפרסום המלצות, הן לשכירים והן לעצמאים, לגבי בחירת המוצר הפנסיוני הספציפי מבין שלל קרנות הפנסיה, קופות הגמל וביטוחי המנהלים. בחירה זו משפיעה במידה רבה על הסכומים שיעמדו לרשות המבוטח בעתיד, וכדאי להתעמק במידע הרב שמפרסם משרד האוצר. עוד כדאי לקחת בחשבון את האפשרות לשלב בחיסכון גם מרכיב ביטוחי - למקרי מוות ו/או אובדן כושר עבודה עוד לפני גיל היציאה לפנסיה. המלצה נוספת היא להיעזר באנשי מקצוע בתחום - סוכני ביטוח פנסיוניים.

משרד האוצר הוא גם זה שקובע מי יוכל לעבוד כסוכן ביטוח פנסיוני. ללימודי ביטוח תנאי קבלה אשר נקבעים גם הם על ידי משרד האוצר, מי יכול לגשת לבחינות ומי לא. כיום אין תנאי קבלה נוקשים. הרישיון לעסוק בתחום זה ניתן למי שעובר בהצלחה 6 מבחנים (במקצועות כלכלה, סטטיסטיקה ומימון, יסודות הביטוח, חשבונאות, ניתוח ניירות ערך וגמר פנסיוני) ומשלים התמחות של 6 חודשים. השכר הגבוה של סוכני הביטוח, הן אלה השכירים והן אלה העצמאים, הופך את הרישיון הנ"ל למבוקש מאוד - במכללת אורין שפלטר תוכלו ללמוד בקורסי הכנה לכל המבחנים ולהשלים את כל הדרישות של משרד האוצר תוך שנתיים (גם אם אין לכם כל ידע קודם בתחום!)

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.