לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא


הבטחת העתיד שלנו, ובמיוחד כשנהיה מבוגרים מדי מכדי לעבוד, היא אינטרס מהותי של כל אחד מאיתנו. יחד עם זאת גם למדינה יש אינטרס מובהק שכל האזרחים יחסכו בעצמם לקראת גיל הפנסיה, כך שהם לא יחייבו השקעת תקציבים גבוהים בטיפול בהם, ולכן ישנם בישראל חוקים שמחייבים את הביטוח הפנסיוני. חוק ראשון בתחום זה נכנס לתוקף ב-2008, הבטיח פנסיה לשכירים וחולל מהפכה של ממש. ב-2017 נכנס לתוקף עוד חוק, שמחייב גם את העצמאים להפריש סכום כסף מסוים מדי חודש לטובת פנסיה עתידית ובכך השלים את השינוי הדרמטי.

אצל השכירים חוק ביטוח פנסיוני קובע שמדי חודש יופרשו 18.5% מהשכר, כשמתוך זה המעסיק מפריש 12.5% והעובד עצמו עוד 6%. חשוב להדגיש כי גם אם העובד מביע הסכמה לכך שהמעסיק לא יעביר עבורו כספים לטובת הפנסיה, המעסיק עדיין מחויב לעשות זאת.

לימודי ביטוח

אצל העצמאים גובה ההפקדות החודשיות לקרן הפנסיה, ביטוח המנהלים או קופת הגמל הוא 4.45% מההכנסות החודשיות של עד 5,000 ש"ח ועוד 12.55% מתוך ההכנסות החודשיות החל מ-5,000 ש"ח ועד 10,000 ש"ח (למעשה מדובר על מחצית מהשכר הממוצע במשק, שנכון ל-2018 עומד על קרוב ל-10,000 ש"ח, ועל השכר הממוצע עצמו).

גם שכירים וגם עצמאים זכאים לבחור בעצמם את המוצר הפנסיוני. כאמור ישנם 3 סוגי מוצרים פנסיוניים - קופות גמל, ביטוחי מנהלים וקרנות פנסיה - ושלל אפשרויות בתוך כל קטגוריה. הדבר מבטיח אפשרויות בחירה נרחבות, וכדאי כמובן לנצל אותן לטובת האפיק שיבטיח את העתיד הטוב ביותר מבחינה כלכלית.

מי שמסייעים גם לשכירים וגם לעצמאים לממש את חוק ביטוח פנסיוני באופן הטוב ביותר עבורם הם סוכני ביטוח פנסיוניים, אנשי מקצוע שנהנים בעצמם מרמת שכר גבוהה ואפילו מאוד. עיסוק זה מחייב רישיון מטעם משרד האוצר - במכללת אורין שפלטר מתקיים מסלול לימודים שמאפשר לכל אחד ולכל אחת, בלי צורך בידע קודם כלשהו, לקבל את הרישיון הנ"ל תוך שנתיים. המסלול מורכב משישה קורסים- קורס כלכלה, חשבונאות, מימון ויסודות הביטוח ועוד 2 קורסי גמר- מקצועית א וגמר פנסיוני.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.