לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

במציאות שבה לרבים יש כסף פנוי ומצד שני שוק ההון הופך למורכב ועשיר בהזדמנויות אבל גם עתיר בסיכונים, ייעוץ השקעות הוא שירות יקר ערך. זהו שירות שמוצע למשל על-ידי בנקים, אולם כל אדם שפונה אל יועץ השקעות בבנק מבין היטב כי ייתכן שבהמלצות של אותו איש מקצוע מעורבים גם אינטרסים של הבנק, שהרי הוא זה שמשלם ליועץ את שכרו. לעומת זאת, לקוחות אשר פונים אל יועצי השקעות פרטיים יכולים להיות סמוכים ובטוחים שההמלצות המתקבלות תואמות אך ורק את האינטרסים שלהם. במצב שכזה, אך טבעי הוא שהביקוש לשירותיהם של היועצים הפרטיים נמצא במגמת עלייה - ועל כן גם פוטנציאל ההכנסות של יועץ השקעות פרטי נמצא במגמה דומה.

על-מנת לעסוק בתחום ובמקצוע עם הכנסה גבוהה כמו זה נדרש רישיון, וזאת בהתאם לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות. הרישיון ניתן על-ידי הרשות לניירות ערך והוא מאפשר לבעליו לעסוק בייעוץ הן כשכיר והן כעצמאי. התנאים הבסיסיים לקבלת הרישיון הם מעבר 5 בחינות (שאותן עורכת הרשות לניירות ערך) והשלמת התמחות בת 6 חודשים. ניתן לבצע אותה לאחר מעבר 4 בחינות ובמקביל ללימודים לקראת המבחן האחרון וכך לחסוך זמן יקר.

4 המבחנים הראשונים אותם יש לעבור הם בכלכלה, מימון וסטטיסטיקה, חשבונאות ודיני ניירות ערך. לאחר מכן ישנה כאמור עוד בחינה אחת, בניתוח ניירות ערך. יודגש כי תואר אקדמי בתחום הפיננסים לא מאפשר לעסוק בייעוץ השקעות - יחד עם זאת תואר שכזה מאפשר קבלת פטור מ-3 הבחינות הראשונות. במכללת אורין שפלטר מוצע מסלול לימודים שכולל קורסי הכנה לכל 5 הבחינות (או לחלק מהן, בהתאם לצורך). גם ללא כל ידע קודם או ניסיון בשוק ההון תוכלו להשלים את המסלול כולו תוך עד שנתיים ולהתחיל להתפרנס כיועצים, בין אם כשכירים ובין אם כעצמאיים. קורס שוק ההון למתחילים מחיר משתלם במיוחד שמתאים לכל מי שמעוניין לפתוח בקריירה מצליחה. 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.