לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

למידע עבור לימודים בתחום הביטוח צרו עימנו קשר: 074-757-9813

הפרטים הקטנים

עבודות שדורשות הרבה תשומת לב לפרטים קטנים הן לרוב עבודות קשות, אך חשובות מאין כמותן. זה נכון במיוחד לעבודות החיתום בתחום הביטוח. חיתום הוא תחום בו צריך לחקור את נושא מכירת הפוליסה ללקוח לעומק, להשתמש בנוסחאות ולשאול את השאלות הנכונות על מנת להגיע לתוצאה הנכונה ביותר, הן ללקוח והן לחברה המבטחת. זה לא פשוט, אך מדובר בתחום מבוקש מאוד כיום, שכן הצורך בביטוחים הוא ברור לכל אחד. כדי להתמחות בתחום חיתום ביטוח צריך ללמוד במקום הנכון, והמכללה המקצועית הטובה ביותר בישראל היא מכללת אורין שפלטר.

במכללה מציעים מסלולי לימודים פרקטיים בנושא הביטוח, הן אלמנטרי והן פנסיוני, ומכינים את הסטודנטים בצורה אידיאלית למבחני הלשכה של הרשות לניירות וערך ומשרד האוצר, לפני שמתחילים לעבוד ולהרוויח.

חיתום ביטוח
חיתום הוא הבסיס לפועלה של כל חברת ביטוח. במסגרת תהליך חיתום ביטוח מבוצעת הערכה לגבי ההסתברות להתרחשותו של אירוע ביטוחי מסוים, ועל בסיס ההסתברות נקבעת גם הפרמיה לתשלום עבור פוליסה שתכלול את אותו אירוע. בהתאם תפקידם של החתמים והחתמות הוא לעבור על הבקשות לפוליסות ביטוח שמתקבלות בחברה, לבחון האם כדאי לחברה להיענות לבקשה ובאילו תנאים ולקבוע את הפרמיה. כך לדוגמה לנהג זהיר שמעולם לא היה מעורב בתאונות יוצע באופן טבעי ביטוח במחיר אטרקטיבי יותר ביחס לנהג שהיה מעורב באירועים בעייתיים בכבישים. במקרים אחרים ייעשה בירור מעמיק לגבי תנאי הפוליסה – כך למשל ביטוח בריאות של מי שהחלימה מסרטן עשוי לכלול הסתייגות לפיה הפוליסה אינה תקפה אם הסרטן יחזור.

חשוב להדגיש כי למרות שתהליך חיתום ביטוח מבוסס על מודלים סטטיסטיים לחישוב מדויק של רמת הסיכון ועל פיה קביעת פרמיה שתאפשר לחברת הביטוח להיות תחרותית וגם לא ליטול על עצמה סיכונים מיותרים, אין צורך בידע משמעותי בתחום המתמטיקה כדי לעבוד כחתמים או חתמות. למעשה כל אחד וכל אחת יכולים להתקבל אל לימודי חיתום ביטוח, גם ללא ניסיון או ידע מוקדם. קורס חיתום במכללת אורין שפלטר נמשך 15 חודשים, בתדירות של מפגש אחד בשבוע (בן 4 שעות), ובסיומו נערכת בחינה פנימית של המכללה. למרצים בקורס ניסיון רב בהכשרת נשות ואנשי מקצוע בתחום החתמות, ועוד תורמים לסיכוי הגבוה במיוחד להתחיל לעבוד תוך זמן קצר מאוד, לפעמים כבר במהלך הלימודים, ההסכמים בין אורין שפלטר לבין חברות הביטוח הגדולות בארץ (כלל, הראל, פניקס, איילון, ביטוח ישיר, מגדל ועוד).

כדאי לדעת כי בנוסף לאחריות הרבה שכרוכה בתפקידי חתמים, נדרשות גם יכולות עבודה עצמאית, סדר וארגון. התגמול למתאימים ולמתאימות גבוה: שכר נאה גם למי שנמצאים בראשית דרכם ולא צברו ניסיון, אפשרויות קידום רבות, עבודה בחברה יציבה מטבעה ואופציה למשרת אם (8:00-15:00).

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.