לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

למידע עבור לימודים בתחום ההשקעות צרו עימנו קשר: 074-757-9813

הבדל חשוב

הגבול בין יועצים פנסיוניים לבין משווקים פנסיוניים הוא דק מאוד, ועבור הלקוח, חשוב מאוד להבין את ההבדל. בשני המקרים, יש רצון לייצר ערך ללקוח בדמות יעוץ לקרן פנסיה טובה, אם כי אצל המשווק יש אינטרס מובנה, שכן הוא משווק מוצרים של חברה שהוא עובד מטעמה. לכן, כאשר מבקרים משווק פנסיוני הגדרה היא חשובה מאוד, כדי להבין בדיוק לאן נכנסים. מדובר בתחום רווחי ומבוקש מאוד, אליו אפשר להגיע אם בוחרים ללמוד במקום הנכון.

מכללת אורין שפלטר מציעה מסלול לימודים ייעודי ואיכותי, שכולל גם סטאז' של שישה חודשים בחברות ביטוח, סוכנויות ביטוח או בנקי השקעות, שהם המובילים והאיכותיים ביותר בישראל.

הגדרת עיסוקו של משווק פנסיוני היא מתן ייעוץ בנוגע למוצרים פנסיוניים כגון קופות גמל, ביטוחי מנהלים וקרנות פנסיה, על-מנת להבטיח מציאות פיננסית שמאפשרת חיים נוחים גם לאחר הפרישה מעבודה. חשוב להדגיש כי בניגוד ליועצים פנסיוניים, למשווקים הפנסיוניים זיקה (גלויה ומפורשת, כמובן) למוצרים עליהם הם ממליצים, כשבדרך כלל הם עובדים בחברת ביטוח, סוכנות ביטוח או בית השקעות ומשווקים מוצרים פיננסיים ספציפיים בהתאם.

יחד עם זאת כשרוצים להבין באמת מה עושה משווק פנסיוני הגדרה פורמלית כזו או אחרת היא רק הבסיס להבנת מהות העיסוק. משווקים פנסיוניים כאמור מוכרים מוצרים פנסיוניים ספציפיים וזוכים לתמריצים כספיים בדמות עמלות ובונוסים מהגופים שאת מוצריהם הם משווקים. יחד עם זאת, למרות שבאופן טבעי ישנה הטיה לטובת הגוף שמנהל את מוצרי הפנסיה, וגם אם משווק פנסיוני לא אמור להיות אובייקטיבי (יועצים פנסיוניים, אגב, כן מחויבים על-פי חוק להיות אובייקטיביים), עדיין נדרשת התבוננות גם בצרכים הספציפיים של כל לקוח ומתן המלצות מותאמות אליהם.

על-מנת לעסוק בשיווק פנסיוני נדרש רישיון שאותו מנפיקה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שמשויכת למשרד האוצר. ניתן להשלים את כל הדרישות בדרך לקבלת רישיון משווק השקעות, הצלחה ב-6 מבחנים וסטאז' של 6 חודשים, תוך שנה וחצי עד שנתיים, ובפרט אם לומדים במכללת אורין שפלטר – לתלמידי המכללה אחוזי מעבר גבוהים במיוחד בכל 6 הבחינות הנ"ל, ובנוסף בבעלותה של אורין שפלטר חברת השמה שמתמחה בתעסוקה בתחום הפיננסים והביטוח ומסייעת לכל הבוגרים להגיע למשרה מתגמלת בהתאם להעדפותיהם.

הקורסים במסלול שיווק פנסיוני מועברים על-ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בהוראה ובפרט בהכנה לקראת מבחני ההסמכה של משרד האוצר והרשות לניירות ערך. הלימודים מיועדים הן לעובדי חברות ביטוח וגופים פיננסיים שרוצים לשדרג את יכולותיהם ואת תפקידם והן למי שאין לו כל ידע מוקדם בתחום. בעלי תואר אקדמי בכלכלה, מנהל עסקים, חשבונאות וכו' זכאים לפטור מחלק מהמבחנים ויכולים לקבל רישיון משווק השקעות תוך פרק זמן קצר במיוחד.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.