לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

למידע עבור לימודי ניהול תיקי השקעות צרו עימנו קשר: 074-757-9813

טוהר מידות חוקתי

החקיקה בנושא שוק ההון בישראל היא די מורכבת. בתור לקוח, פרטי או עסקי, חשוב לדעת עם מי לעבוד על מנת לא להסתבך ולעשות הכל על פי חוק. חלק נרחב מהלימודים בנושא שוק ההון עוסקים גם בחוק, וחשוב שהיועץ ישחה בחומר ויידע לאן לא להיכנס על מנת להישאר בגבולות המותר. הלימודים במסלול ניהול תיקי השקעות במכללת אורין שפלטר עוסקים בהרבה מאוד אלמנטים, עם דגש מיוחד על נושא החקיקה. במכללה שמים דגש על טוהר המידות ומלמדים את הסטודנטים כיצד להשתמש בחוק לטובת הלקוח, עד כמה שניתן.

במכללת אורין שפלטר עובדים אנשי המקצוע הטובים ביותר בישראל, והם אלו שמעבירים תוכן פרקטי, עדכני וכזה שנותן את המירב לסטודנטים.

ניהול תיקי השקעות חוקניהול תיקי השקעות עבור לקוחות, בין אם באופן פרטי ובין אם במסגרת עבודה כשכיר בבית השקעות, מחייב לא רק ידע מקצועי רחב היקף, יושרה מלאה, אמינות גבוהה ואחריות רבה, אלא גם התנהלות על-פי נהלים המפורטים בחוק - חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות אשר חוקק בשנת 1995.

מבחינת ניהול תיקי השקעות חוק זה קובע כי אין לעסוק בתחום ללא רישיון מתאים. סעיף 8 בחוק מבהיר כי רק מי שעברו את גיל 18 ולא הורשעו בעבירה (מתוך רשימה מפורטת של עבירות, בעיקר בתחום הפיננסי), רשאים להגיש בקשה לקבלת רישיון זה. כמו כן מפורטת החובה לעבור בחינות וסטאז': הבחינות הן 6 במספר (חשבונאות, מימון וסטטיסטיקה, כלכלה, אתיקה ודיני ניירות ערך, ניתוח ניירות ערך וניהול תיקים - בעלי תואר אקדמי רלוונטי עשויים לקבל פטור מחלק מהבחינות) וההתמחות נמשכת 9 חודשים, בהיקף של לפחות 30 שעות שבועיות ו-4 ימי עבודה בשבוע. דרישה חשובה נוספת לגבי הסטאז' היא שהמאמן יהיה בעל ניסיון של לפחות 5 שנים בניהול תיקי השקעות.

עוד מפרט החוק את חובותיו של מנהל התיקים כלפי לקוחותיו, וזאת בפרק ג'. בפרט מצוינת חובת עריכת הסכם כתוב עם כל אחד מהלקוחות, וחובת ניהול התיק בהתאם למדיניות הכללית שנקבעה בשיתוף פעולה עם הלקוח והעדפותיו לגבי הרכב התיק ורמת הסיכון שתאפיין אותו.

מסלול ניהול תיקי השקעות במכללת אורין שפלטר כולל קורס בנושא דיני ניירות ערך ואתיקה מקצועית. קורס זה מספק הכנה יעילה לבחינה הרלוונטית ומצייד את התלמידים בכל הכלים הנדרשים על-מנת לפעול כחוק לכשיסיימו את הלימודים ויזכו ברישיון המבוקש. כדאי לדעת כי את הקורס, כמו גם את שאר הקורסים במסלול, מעבירים אנשי מקצוע שהם גם, ובעיקר, מרצים מנוסים מאוד, כך שהלמידה אפקטיבית ואחוזי ההצלחה בבחינות של הרשות לניירות ערך - גבוהים במיוחד.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.