לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

שיווק פנסיוני הגדרה
עד לפני שנים לא רבות לא הייתה בארץ הפרדה ברורה בין שיווק פנסיוני לבין ייעוץ פנסיוני, ומי שנזקק לעזרה בבניית תיק חיסכון לפרק הזמן שאחרי הפרישה מעבודה לא יכול היה לדעת בוודאות כי הוא אכן זוכה לסיוע מקצועי נטול אינטרסים. בשנת 2005 נערכה רפורמה מקיפה בתחום, בעקבות מסקנות ועדת בכר, ובין השאר חוקק חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני) – וכיום ישנם תנאים מפורטים הן לגבי העיסוק בייעוץ פנסיוני והן לגבי העיסוק בשיווק פנסיוני.

מבחינת שיווק פנסיוני הגדרה מקובלת היא המלצה על מוצרים פיננסיים של גופים מוסדיים ספציפיים. כלומר, משווק פנסיוני עוסק בשיווק של קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, ביטוחי חיים, ביטוח אובדן כושר עבודה ומוצרים פנסיוניים אחרים – אבל רק אלה של בית ההשקעות בו הוא עובד או לחילופין אלה של חברות ביטוח שאיתן יש לו הסכמים ושמתגמלות אותו בהתאם (במקרה של סוכן ביטוח פנסיוני). הזיקה של המשווק הפנסיוני לגוף או גופים ספציפיים ידועה ללקוחות שכן על המשווקים הפנסיוניים מוטלת חובת שקיפות מלאה.

יועצים פנסיוניים, לעומת זאת, לא קשורים לבית השקעות אחד או לחברת ביטוח ספציפית. את שכרם של היועצים הפנסיוניים משלמים אך ורק לקוחותיהם, כלומר כל מי שזקוק לעזרה בבניית תיק פנסיוני, והייעוץ שלהם הינו אובייקטיבי לחלוטין על סמך צרכי הלקוח והעדפותיו.

גם משווקים פנסיוניים וגם יועצים פנסיוניים (וכן סוכני ביטוח פנסיוניים) נדרשים לעבור את אותן 6 בחינות בדרך לרישיון שיאפשר להם לעסוק בתחום. הבחינות הן במקצועות סטטיסטיקה ומימון, חשבונאות, כלכלה, יסודות הביטוח, ניתוח ניירות ערך וגמר פנסיוני. במכללת אורין שפלטר מתקיימים קורסים בכל הנושאים הנ"ל - צוות מרצים בעל ניסיון רב להכנה לקראת בחינות אלה מבטיח סיכוי גבוה במיוחד לעבור אותן וחברת השמה אשר פועלת במסגרת המכללה מסייעת לבוגרים למצוא משרה מתאימה לכישוריהם והעדפותיהם תוך זמן קצר במיוחד. בסך הכל ניתן להתחיל לעסוק בשיווק פנסיוני או ייעוץ פנסיוני תוך שנה וחצי עד שנתיים גם אם אין לכם כל ידע מוקדם בתחום הפיננסי.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.