לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

שיווק פנסיוני
בעולם שבו מספר הקשישים נמצא במגמת עלייה משמעותית וקבועה, הולך וגדל בקצב מואץ גם הביקוש למוצרים פנסיוניים – קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחי מנהלים. בהתאם גדל גם הביקוש לשירותיהם של מומחים מיומנים בתחום, ואחד התפקידים המרכזיים בכל בית השקעות שמציע מוצרים פיננסיים לגיל הפרישה הוא משווק פנסיוני, כלומר איש מקצוע שאמון על שיווק אותם מוצרים ספציפיים. בנוסף ישנם יועצים פנסיוניים, שמהות עבודתם היא לסייע לכל מי שרוצה לתכנן תיק פנסיוני בהתאם לצרכיו והעדפותיו, תוך המלצות על קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחי מנהלים של כל הגופים שמציעים מוצרים אלה, התייחסות לנושאי מיסוי והיבטים חשובים אחרים. עוד אנשי מקצוע בתחום השיווק הפנסיוני הם סוכני ביטוח פנסיוני, כלומר סוכני ביטוח שמציעים גם מוצרים פיננסיים לגיל הפרישה.

כל אחד מהעיסוקים הנ"ל מחייב רישיון מתאים – רישיון משווק פנסיוני, רישיון יועץ פנסיוני או רישיון סוכן ביטוח פנסיוני. מי שמנפיקה את הרישיונות למי שעומד בתנאים היא רשות ההון, ביטוח וחיסכון שבמשרד האוצר. כדאי לדעת כי שיווק פנסיוני הוא תחום מתגמל עד מאוד: השכר ההתחלתי הוא כ-8,000 ש"ח לחודש לא כולל עמלות ובונוסים שעשויים להקפיץ את רמת השכר במידה משמעותית, ואילו משווקים פנסיוניים מנוסים נהנים משכר בסיס של 18,000 ש"ח לחודש כשגם אצלם השורה התחתונה עשויה להיות גבוהה אף יותר בזכות הבונוסים והעמלות. בנוסף בתי השקעות מהווים סביבת עבודה נעימה מאוד ומעצימה, וגם לכך יש כמובן תרומה לנחת הרבה מהעיסוק.

סיבה טובה נוספת ללמוד שיווק פנסיוני ולקבל רישיון משווק פנסיוני היא שבעלי רישיון זה יכולים להפוך גם למשווקי השקעות, יועצי השקעות או מנהלי תיקים בקלות יחסית, ועל סמך מעבר 2 בחינות בלבד (ועוד סטאז'). לימודים במכללת אורין שפלטר הם הדרך האידיאלית לעבור את הבחינות של הרשות לניירות ערך ושל משרד האוצר, ולהתחיל לעסוק בתחום תוך 18-24 חודשים בלבד.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.