לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

בשוק ההון יש לא מעט סוחרים שמנתחים שווקים ומניות על פי גרף. השיטה נקראת ניתוח טכני וכל סוחר משקיע בשוק ההון, שרוצה ללמוד ולדעת על מניה/מדד יכול למצוא את המידע הבא בגרף:

  1. כיצד התנהגה המניה בעבר.
  2. באיזה שלב  נמצאת המניה – שפל, שיא בדשדוש .
  3. רמת התנודתיות במניה. האם היא אגרסיבית, דפנסיבית או בכלל שקטה ללא תזוזה ולא מעניינת להשקעה /למסחר.

לאחר צבירת הידע הכללי בסעיפים הללו מגיע שלב בו הסוחר רוצה להגדיר נקודות סטופלוס (קטיעת הפסד) וכאן מגיע הכלי החשוב ביותר שניקרא סרגלי פיבונאצ'י.

אחד הביטויים בטבע ליחסי פיבונאצ'י

בעבר הרחוק מצאו סוחרים שמניות מתנהגות על פי יחסי פיבונא'צי ומשם עברה השיטה ליישום בתוכנות לניתוח טכני. בתוכנות אלה ניתן לראות סרגלי פיבונאצ'י עם רמות שונות 38.2-50-61.8-100. המספרים מציגים אחוזים ויש שמדקדקים ומציבים מספרי ביניים נוספים והם 23.6 וגם 78.6.

החלוקה הטכנית הכללית מתייחסת ל1/3 -1/2 ו-2/3. השיטה סוברת שלכל מהלך  עולה/יורד  יש שלבים של תיקון למהלך  האחרון. לדוגמא, מניה בשער 100 אחרי מהלך עולה ארוך ומתחילה לרדת ,שלבי התיקון שלה הם שליש - 33 נקודות,  מחצית - 50 נקודות  ושני שליש - 66. כלל זה מתייחסים גם לרמות תיקון בכיוון ההפוך.

איך יכול לדעת סוחר מתי המניה סיימה את התיקון ?

 התשובה טמונה במספר גורמים - ניסיון ,התנהגות המניה בעבר  ורמת הסיכון שהסוחר מוכן להיחשף אליה.
בשוק תקין ורגוע וללא אירועים חיצוניים  נהוג להביט על רמת ה-2/3 כרמת תיקון סבירה. 

מניה ירדה בגל ארוך ומתחילה לבצע תיקון עד 23.6% - הסיכון הוא סביר. בין 23.6% לבין 38.2% - רמת הסיכון בינונית. קניה מעל רמת תיקון של 38.2% ,הביטחון שהמניה תמשיך לעלות גדל משום שהצפי להגעה לשלב ה-2/3 גדול יותר ובמצב כזה הסטופ מוגדר וידוע  והוא 23.6 לערך .

זאת תמצית  השימוש בסרגל פיבונאצ'י  בפשטות .

השימוש בסרגלי פיבונאצ'י דורש הרבה מאד ניסיון וידע בהבנת התנהגות המניה על הגרף. מי שמכיר  אותי יודע שאני "חסיד" גדול של פיבונאצ'י  ואני לא מתחיל לנתח מניה/מדד בלי לבדוק מה הוא אומר. לא מעט פעמים אני מנתח גרף "גם בדיעבד" ומתפעל  לראות את הדיוקים בהתנהגות מניות/מדדים לפי יחסי פיבונאצ'י. לאונרדו פיבונאצ'י פיתח את היחסים המדהימים האלה ולנו נותר רכוש מיומנות וניסיון, לבנות וליישם תוכנית עבודה.

ניקח את מניית איתוראן להמחשה.

גרף שבועי , המניה ביצעה מהלך יורד מ6313 עד 4912. התיקון החל והמניה עלתה עד שליש לא היה "כוח להמשך " ,עמדה שבוע ועלתה עד ל50%.

אם ניקח את השלב ביניים של המהלך המתקן הראשון, ניתן להבחין שהמניה ביצעה מהלך מתקן למהלך העולה כ-50%, צברה כוח ועלתה עד מעל 2/3.

גרף מנית איתוראן
© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.