לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

אתם חיים את הווה. עובדים, מכניסים כסף לחשבון הבנק שלכם, מנסים להתקיים מבחינה כלכלית. הבעיה היא שכאשר לא חושבים גם על העתיד, עלולים להגיע אליו – לתקופת הפנסיה, ליתר דיוק – ולגלות כי ההתנהלות הכלכלית היא בלתי אפשרית בעליל. בתור יועץ פנסיוני, הבקיא בחשיבות החסכון והתמורות הרבות שלה עשרות שנים קדימה, ההמלצה שלי לכל אדם, בין אם עצמאי ובין אם שכיר, היא אחת: לבחור בתוכנית חסכון המתאימה לצרכים שלו, ורצוי שעה אחת קודם. אז מדוע זה כל כך חשוב?

רווחה כלכלית גם לאחר העבודה

לא מעט אנשים מגיעים אלי בגישת ה"יהיה בסדר", כלומר, תוך מחשבה שהם "יסתדרו" לאחר היציאה לפנסיה. זוהי, כמובן, טעות: בחלק הארי של המקרים, לאדם שלא מחזיק בתוכנית חסכון פנסיוני אין את הכספים הנדרשים לצורך חיים שלווים, ללא דאגות כלכליות, לאחר הפרישה מהעבודה. בתנאים האלה, ברור מדוע תוכנית חסכון, אשר הולכת ותופחת עם השנים, היא הפתרון הכמעט יחידי. בכוחה, פשוטו כמשמעו, לאפשר סכום חודשי קבוע, ראוי בכל קנה מידה, שיאפשר לאדם לחיות ברווחה גם לאחר היציאה לגמלאות.

נקודה מרכזית שיש לתת עליה את הדעת היא שכדי שהחסכון יהיה המקיף ביותר האפשרי, רצוי לבצע אותו מוקדם ככל האפשר. הסיבה הפשוטה לכך היא שכל התכניות הפנסיוניות כוללות בתוכן ריבית בשיעור זה או אחר, אשר מצטברת לסכומי עתק בטווח של עשרות שנים קדימה. אני ממליץ לרבים לחשוב על תוכנית הפנסיה שלהם כבר מרגע תחילת העבודה שלהם, אפילו בשנות ה-20 לחייהם. ברור, על אותו עיקרון, שגם העצמאיים, אשר הפקדת כספים לתוכניות פנסיה אינה מובנית מאליה עבורם, צריכים שלא לוותר על החיסכון.

לא רק חסכון

מעלה משמעותית אחרת של החסכון הפנסיוני נוגעת לכך שהוא מגלם בתוכו, בלא מעט מקרים, רכיבים ביטוחיים אחרים, הנחשבים אף הם לחיוניים בכל קנה מידה. כך, לא מעט תוכניות פנסיה כוללות בתוכן ביטוח במקרה של אובדן כושר העבודה, חלילה, או אפילו נכות או מוות (במקרה הזה, שאירי האדם הנפטר הם שיקבלו את הפיצויים). אלו הם סעיפים שחשוב שיהיו לכל אדם, כאשר שילובם עם החסכון הפנסיוני הופך את תמונת ההצטיידות בהם לפשוטה פי כמה.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.