לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

אין זה סוד כי נושא ההשקעות נחשב כיום לאחד המרכזיים בתחום הפיננסי. למידת התחום מאפשרת לפתוח דלתות לעיסוק בהרבה מאד מקצועות, רובם ככולם בעלי תנאים משתלמים. קורס דיני ניירות ערך, המשולב לרוב עם אתיקה מקצועית, עונה על ההגדרה הזו בדיוק. זהו אחד הקורסים המרכזיים החיוניים לצורך עיסוק בשלל מקצועות בקשת הפיננסית, דוגמת ניהול תיקי השקעות, ייעוץ השקעות או שיווק השקעות. הנה כל מה שחשוב שתדעו על הקורס.

מטרת הקורס והנושאים הנלמדים במסגרתו

קורס דיני ניירות ערך נמשך לרוב מספר חודשים (כ-45 שעות אקדמיות) וכולל בתוכו שלל נושאים פיננסיים. זה מתחיל עם הדינים והתקנות הספציפיים בתחום, לרבות הצעה של ניירות ערך לעיון הציבור, הכנת תשקיפים, הליכי הנפקה, הפקת דו''חות וכיוצא בזה. במהלך הקורס לומדים להכיר מושגי יסוד חיוניים בתחום וכן מקבלים הרבה מאד כלים מעשיים אותם ניתן ליישם לאחר מכן, במישור התעסוקתי.

המרכיב המרכזי השני בקורס הוא, כאמור, אתיקה מקצועית. הלימודים הנוגעים לתחום מתמקדים בנושאים דוגמת חובת הנאמנות של בעל המקצוע ללקוחותיו, חובת השימוש במידע, הצגת סיכונים וסיכויים, התאמת השירות לצרכי הלקוח ועוד.

למי הקורס מיועד?

באופן ספציפי יותר, לרוב, מיועד הקורס לאנשים אשר יש להם כבר השכלה בתחום: תלמידי השנים המתקדמות בתואר הראשון או בעלי תואר בנושאים פיננסיים קשורים (מנהל עסקים, כלכלה, חשבונאות וכדומה). כמובן שגם אנשים אשר עוסקים במקצוע בעל היבט פיננסי זה או אחר ומעוניינים להוסיף כלים נוספים ל"ארגז" שלהם יכולים להפיק מהקורס את המקסימום.

היום שאחרי הלימודים

קורס דיני ניירות ערך, כאמור, מיועד לאנשים אשר רוצים לעסוק בתפקידים הפיננסיים שתוארו מעלה. הידע המתקבל בקורס חיוני על מנת לעמוד בהצלחה במבחן דיני ניירות ערך ואתיקה מקצועית, אשר עורכת הרשות לניירות ערך. מעבר של הבחינה בהצלחה, האפשרי בפועל רק לאחר מעבר הקורס, הוא הכרחי בדרך לקבלת הרישיונות הנדרשים לעיסוק בתחומים אלה.

בכל אחד מהמקצועות של ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות ושיווק השקעות ניתן להציע שירותים בשלל דרכים. אפשר להיות מועסקים בחברות הפועלות בשדה המשחק הפיננסי, אך גם לפעול כעצמאיים ולהעניק שירותי ייעוץ נקודתיים ללקוחות פרטיים או לארגונים. 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.