לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

רוצים להפוך למשווקים פנסיונים? לחצו כאן וקבלו את כל הפרטים אודות המסלול המקיף ביותר בתחום

למידע עבור לימודי ביטוח פנסיוני צרו עימנו קשר: 074-757-9813

כולם מנצחים

המטרה של שיווק היא לקדם מוצרים שיניבו רווח למי שמשווק אותם. כדי להיות משווק טוב צריך כריזמה, ידע, יכולות וניסיון, ובעיקר הכשרה טובה. לימודי ביטוח פנסיוני באורין שפלטר מעניקים לאנשים את האפשרות לקבל את כל הכלים שהם צריכים כדי לעבוד בתחום הביטוח הפנסיוני, כסוכן ביטוח פנסיוני, יועץ פנסיוני וגם בתור משווק פנסיוני. המשווקים מנסים למכור לאנשים פרטיים ולגופים העסקיים את הפוליסות המתאימות להם ביותר, ולקבל על כך נתח מהעסקה.

מרצה לביטוח

כיוצא מכך, השכר הוא מאוד גבוה, כי שכר הבסיס הוא טוב והעמלות הן גבוהות במיוחד. לא מדובר בעסק פשוט, אך כאשר מקבלים את ההכשרה הנכונה, מאנשי המקצוע הטובים ביותר, ומתמחים במהלך התואר, מתקבל יתרון גדול על פני המתחרים האחרים.
התחום הפנסיוני מציע 3 סוגי תפקידים, שלעתים ישנו בלבול ביניהם: יועץ פנסיוני, משווק פנסיוני וסוכן ביטוח פנסיוני. כדאי לדעת כי בשנת 2005 חוקק חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים שנועד להסדיר את התחום, ובפרט לספק מענה מפורט לשאלה הנפוצה "משווק פנסיוני מה זה בעצם?"

באופן כללי, כל אנשי המקצוע הנ"ל - יועצים, משווקים וסוכני ביטוח פנסיוניים - מסייעים ללקוחותיהם לתכנן ולבנות את תוכנית הפנסיה שלהם, כלומר לבחור מבין כל מוצרי ההשקעה הפנסיוניים הקיימים את אלה שיבטיחו חיים נוחים גם לאחר גיל הפרישה מהעבודה. במקביל ישנם גם הבדלים בין יועץ פנסיוני ומשווק פנסיוני, וביניהם לבין סוכן ביטוח פנסיוני: סוכני ביטוח פנסיוניים הם מי שמורשים למכור מוצרי ביטוח שונים, כלומר בעלי רישיון סוכן ביטוח מטעם משרד האוצר, ובין השאר הם משווקים ללקוחותיהם גם מוצרים פנסיוניים. יועצים פנסיוניים הם אנשי מקצוע שממליצים באופן אובייקטיבי לחלוטין על קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחי מנהלים של כל הגופים הפועלים בתחום, כשהמחויבות שלהם היא אך ורק ללקוח, שכמובן משלם עבור הייעוץ. משווק פנסיוני ממליץ גם הוא על המוצרים הפיננסיים הנ"ל, אבל רק על אלה שיש לו זיקה אליהם ושעליהם הוא מקבל תגמולים כספיים מבית השקעות, חברת ביטוח או סוכנות ביטוח. הזיקה של המשווק הפנסיוני לגוף הפיננסי שמתמרץ אותו ומשלם לו עמלות ובונוסים הינה גלויה וברורה, אם כי גם כך באופן טבעי הוא פועל לטובת מי שזקוק לעזרה בתכנון גיל הפרישה.

עוד כדאי לדעת כי על-מנת לקבל רישיון יועץ פנסיוני, רישיון משווק פנסיוני או רישיון סוכן ביטוח בענף פנסיוני, יש לעבור 6 מבחנים של משרד האוצר והרשות לניירות ערך. במכללת אורין שפלטר מתקיימים קורסי הכנה לכל אחת מהבחינות - כלכלה, מימון וסטטיסטיקה, חשבונאות, יסודות הביטוח, ניתוח ניירות ערך וקורס גמר פנסיוני. צוות המרצים הינו בעל ניסיון רב בהוראה ונבחר בקפידה בין השאר על סמך אחוזי ההצלחה של הבוגרים במבחנים הרלוונטיים. במרבית המקרים ניתן להתחיל לעבוד כמשווק פנסיוני כבר תוך שנה וחצי עד שנתיים. אורין שפלטר הינה בעלת חברת השמה משלה אשר מסייעת לכל מי שמשלים את המסלול הפנסיוני למצוא משרה מתגמלת במיוחד ומותאמת ספציפית להעדפותיו.

מה זה פנסיה

הרבה אנשים שומעים את המונח פנסיה ולא בדיוק מבינים מה זה אומר. לשאלה מה זה פנסיה יש הרבה מאוד תשובות ומה שבטוח, אנשים צריכים להבין בנושא יותר על מנת שיהיה להם הרבה יותר נוח מבחינה כלכלית בגיל השלישי. הפנסיה היא למעשה קרן אליה מופרשים כספים ממעבידים או בצורה פרטית, אשר משתחררת עם גיל הפרישה. הכספים מופרשים בצורה שווה אל הפנסיונרים, על מנת שלא יבזבזו את הכל בבת אחת ויוכלו לחיות בנוחות לאורך שנים. יש הרבה סוגים של קרנות פנסיה, כולל קרנות שיכולות להשתחרר בזמנים שונים וקרנות עם ריביות שונות. לכן, שווה להתייעץ עם אנשי מקצוע, מפני שניתן לשנות את אופי ההפרשה, לשלם דמי ניהול שונים ולעשות הרבה מאוד פעולות שיכולות לסייע להגדיל את הסכומים שנמצאים באותם קרנות.



ייעוץ פנסיוני אשר מטרתו הוא מקסום כספי הפנסיה הוא חשוב מאוד. יש חשיבות עצומה של ביצוע ייעוץ אחת ל-3 עד 5 שנים גם אם לא עוברים מקום עבודה, ולבטח אם מבצעים מעבר, שכן השינויים והעדכונים הרגולטוריים קורים בצורה אגרסיבית מאוד כמעט מדי שנה. כאשר עוברים מקום עבודה, עובדים עם קופה שונה, וצריך לעדכן את ניהול הקופה וההפרשות אליה. יש הרבה מאוד מקרים בהם ישנן קופות מפוזרות בכל מיני קרנות ואנשים לא מוצאים אותן ולמעשה, מבזבזים כספים. עם זאת, המדינה השיקה לא מזמן את "הר הביטוח" שעוזר למצוא את כל הכספים האבודים באמצעות מערכת קלה לשימוש ויעילה.

יעוץ נכון

המודעות של נושא הפנסיה היא אינה רחבה מדי, והרבה אנשים סומכים על המעסיקים שלהם, או על היועצים של החברות, שהאינטרס שלהם הוא לעיתים שונה. יש הרבה אנשים שרוצים להיכנס לתחום של ייעוץ פנסיוני וכדי לעשות זאת בצורה החלקה ביותר, צריך לקבל הכשרה נכונה – כזו שמקבלים במכללה המקצועית של אורין שפלטר. במידה ואתם מתעניינים בלימודי ביטוח פנסיה, נשמח לתת לכם מידע אודות מסלולי הלימוד שלנו. 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.