לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

לימודים מהבית הפכו למקובלים מאוד בשנים האחרונות, ויש מספר שיטות לימוד שהן רלוונטיות לנושא. הלמידה ההיברידית היא אחת השיטות הפופולאריות מאוד מכיוון שהיא מביאה את הטוב משני העולמות ומשלבת בין לימודים פרונטליים לבין לימודים מקוונים מהבית. לפי השיטה ההיברידית, לימודים המתחלקים בכ-30 עד 79 אחוזים בין למידה מקוונת ללמידה פרונטלית מוגדרים כלימודים היברידיים, והם מביאים איתם כמות גדולה של יתרונות, ובין היתר חיסכון בזמן ותחושת שליטה של התלמיד. בנוסף, הוא מקבל זמן עם המורה בכיתה, במה שמשלים לו את החוויה בצורה הטובה ביותר.

יש שישה מודלים למידה היברידית לפיהם נהוג לעבוד. המודל הראשון הוא "מודל המורה המנווט פנים מול פנים". על פי המודל הזה, מקבל התלמיד את החוויה הקרובה ביותר ללימוד פרונטלי, עם חיזוק של לימודים מקוונים מהבית. רק תלמידים מסויימים למעשה משתמשים במחשב, ועושים זאת בכיתה או מעבדה, על מנת שיוכלו להתקדם בקצב שלהם. ב"מודל הסבב" עורכים התלמידים מעבר בין תחנות המשלבות בין לימודים מקוונים ללימודים פרונטליים, במה שרלוונטי במיוחד לקבוצות קטנות או עבודה ספציפית על פרויקט. ה"מודל הגמיש" הוא כבר מודל בו התלמידים לומדים לרוב בצורה מקוונת, ומקבלים חיזוקים מהמרצים או המורים שלהם. כאשר מחליטים ללמוד מהבית חשוב להבין שכעת תתקלו באתגר שרובכם לא נתקלתם בו בעבר, ניהול הזמן שלכם ושמירה על למידה יעילה - לכן שווה מאוד להעזר במערכת ניהול למידה שתאפשר לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

מוטיבציה גבוהה וניווט מרחוק

המודל הרביעי הוא "מודל המעבדה המקוונת" בו לומדים התלמידים בצורה מקוונת, אך בתוך מעבדה שבמוסד הלימודי בו הם לומדים, והוא בא לידי שימוש שאין במוסד את האנשים המתאימים להעביר את אותו קורס היברידי ספציפי. "מודל התערובת האישית" מתאים לתלמידים עם מוטיבציה מוגברת, הרוצים ללמוד תוכן נוסף מעבר לתוכן הנדרש, ויכולים לעשות זאת בבית. המודל האחרון הוא "מודל המורה המנווט באופן מקוון" במסגרתו לומדים התלמידים את רוב החומר או כולו בצורה מקוונת, ויכולים לקבוע עם המרצה בצורה נקודתית אם יש לכך צורך.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.