לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

ההשתלבות של הטכנולוגיה ביום יום שלנו הולכת וגוברת, ואנחנו עסוקים המון בתוך המכשירים הניידים והנייחים שלנו. הטכנולוגיה מסייעת לנו באספקטים שונים בחיים, כולל במישור הבינאישי, העסקי, התעסוקתי ומה לא. בנוסף, הטכנולוגיה השתלבה בצורה מופלאה בשנים האחרונות בתוך תחום הלימודים, במה שיצר שורה ארוכה של שיטות לימוד משולבות. למידה משולבת מחשב מגיעה בכמה צורות, אם כי שיטת הלמידה המשולבת היא זו שהוכיחה את עצמה כאפקטיבית ביותר על פי עדויות ומחקרים.

מודל הלמידה המשולבת מאפשרת להכניס את המחשוב אל תוך כיתת הלימוד ואף ללמוד מהבית, ובכך לייעל מאוד את תוכנית הלימודים. בעזרת מחשב, התלמידים יכולים לקבל גישה לכל מידע שיש ברשת, הם מקבלים חווית לימוד שונה מהשיטה הפרונטלית המסורתית, ומפתחים תחושת אחריות וקהילתיות הנוגעת לתוכנית הלימודים שלהם. ישנם שישה מודלים המרכיבים את הלמידה המשולבת, המחלקים את זמן השילוב הטכנולוגי ביחס של 30 עד 79 אחוזים. המודלים השמרנים אומרים כי ניתן להכניס מחשב על הכיתה בחלק מהזמן, בעוד המודלים המתקדמים יותר, גורסים כי אפשר ללמוד מהבית בצורה יעילה, ולקבל זמן פרונטלי רק אם צריך, ועל מנת לחזק נקודות ספציפיות.

למצוא את המודל הנכון

המחקרים על הלמידה המשולבת משבחים שיטה זו, ומראים כי הסטודנטים מצליחים להוציא ציונים גבוהים מאוד, ושיעור הנושרים הוא נמוך מאוד. הסטודנטים מצליחים לחסוך בעלויות וכל העניין הלוגיסטי המורכב נחסך מהם כשהם נשארים בבית. השיטה מפתחת גמישות מחשבתית ואינטראקציה חברתית שלעיתים קשה מאוד לייצר בכיתה. לכן, גם התלמידים וגם המרצים העוסקים בשיטה הזו משבחים אותה, ונראה כי זוהי שאלה של זמן עד שהשיטה תתחיל להיות מיושמת בהרבה יותר מוסדות חינוכיים. השיטה מתאימה לכל אדם, בכל גיל, אם כי צריך להבין מה המודל הנכון בהתאם לסיטואציה.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.