לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר

ליצירת קשר עמנו מלא/י

:את הטופס הבא

החלק הטכנולוגי בתוך עולם הלימודים והאקדמיה הולך ותופס מקום גדול יותר. המחשבים הם חלק אינטגרלי מחומר הלימודים ואין כל ספק שמרבית המקצועות בעולם קשורים למחשבים בצורה כזו או אחרת. זה רק טבעי להכניס את המחשבים אל תוך קורסים ושיעורים, אם כי השאלה היא כיצד מבצעים זאת נכון. השיעורים הפרונטליים המסורתיים עדיין קיימים ומצליחים להביא את הערך המוסף שלהם, ולעומת זאת, יש כיום המון קורסים מקוונים שאפשר לקחת. עם זאת, ישנה שיטת ביניים שיודעת למצוא את דרך המלך.

השיטה של למידה מעורבת blended learning באנגלית היא שיטה המצליחה לשלב בין שני העולמות הללו בצורה הטובה ביותר. מה זה למידה משולבת? במסגרת השיטה, משלבים התלמידים את המחשבים בתוך תוכנית הלימודים ומצליחים לשדרג את אופן הלמידה שלהם. לשיטה יש שישה מודלים שמחלקים את זמן הלימוד בין השיעורים הפרונטליים לבין השימוש במחשב ביחס של 30 עד 79 אחוזים. בחלק מהמודלים נכנסים המחשבים לכיתות בצורה כזו או אחרת, אך במודלים המתקדמים והריאליים יותר, הלימודים מתבצעים מהבית בצורה מקוונת, כאשר היתרון הגדול הוא האפשרות לפגוש את המרצה לשיחה פרונטלית על מנת להבהיר את חומר הלימוד שלא הובן.

פיתוח אלמנטים חשובים

היתרונות למידה משולבת הם רבים, ובמודלים המתקדמים הם אף חסכוניים בזמן ובכסף, כאשר אין צורך להגיע לכיתה, ובנוסף, אפשר לקבל גישה קלה ומהירה למידע אינסופי, שיכול להשלים את המידע הנלמד בשיעור. השיטה ההיברידית מפתחת אלמנטים כמו אחריות, למידה קהילתית ועוד, והמחקרים מראים על ציונים גבוהים במיוחד, שיעור נשירות נמוך, ובאופן כללי, מדדים חיוביים שמשפיעים בצורה טובה על התלמיד ועל הסביבה שלו. השימוש בטכנולוגיה על מנת ללמוד הוא נפוץ כיום, אך בעתיד הוא זה שיוביל את התוכן, ולכן, השיטות המערבות מחשוב הן דרך טובה מאוד ללמוד בהן.

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.