לוגו אורין שפלטר לאתר התרגול
צרו קשר צרו קשר
צרו קשר
משך הקורס
כ- 50 שעות אקדמיות
דרישות קדם
מעבר בהצלחה של מקצועות היסוד (כלכלה, מימון, חשבונאות ויסודות הביטוח) או הגשת פטור
צוות ההוראה
אבי בן חורין
לקריאת הסילבוס לחצו כאן

סילבוס

סילבוס

א
ביטוח מטענים
  • הדין החל על ביטוח ימי ואווירי.
  • תנאי מכר בין- לאומי (CIF ,FOB וכו').
  • זיקת ביטוח, סוגי פוליסות בביטוח מטענים.
  • מהותה של הפוליסה הפתוחה, סעיפי המכון לביטוח מטענים, (A) ,(B) ,(C).
  • סעיפי המכון לביטוח סחורות מיוחדות.
  • סעיפי המכון לביטוח סיכוני מלחמה ושביתות.
  • תיאור הטובין, סעיף הסיווג, סעיף המסע, גבולות אחריות וסכומי ביטוח.
  • ביטול ושינוי הפוליסה, סוגי נזקים, היזק כללי- General average.
  • חובות המבוטח במקרה של תביעה, מסמכי התביעה.
  • ביטוח מותנה (Contingency).
ב
אחריות מובילים והנוהל בספנות ובתעופה
  • אמנת האג, האג ויזבי, אמנת וורשה.
  • שטרי חכירה, שטר מטען ימי ואווירי מהותם ותפקידם.
  • סוגי המכולות, חובות מובילים וגבולות אחריותם.
  • מסמכים ונהלים במטעני יבוא או יצוא בים ובאוויר.
  • סוגי אוניות, מועדוני כיסוי ושיפוי (P&I CLUB).
ג
ביטוח כלי שיט וכלי טיס קטנים
  • פרק עשירי לתקנות הנמלים (בטיחות השיט), התשמ"ג – 1982.
  • פוליסת הביטוח בכלי שיט קטנים.
  • סעיפי המכון יאכטות, Institute yacht clauses – ביטוח גוף כלי שיט או כלי טיס וביטוח צד ג' או נוסעים
  • סעיפי המכון ביטוח מלחמה ושביתות (יאכטות), סעיף סירות מהירות.
  • סעיף הובלה יבשתית,Transit clause.
  • ביטוח סקי ונגררים.
  • תביעות וסוגי נזקים.

תיאור הקורס

קורס ביטוח ימי ואוירי כלול את דרישות משרד האוצר המפורטות להלן. ביטוח רכוש הינו קורס הכנה לקראת מבחני משרד האוצר שהינם תנאי סף לקבלת רישיון של סוכן ביטוח אלמנטרי

ביטוח ימי ואוירי – 50 שעות אקדמיות

השיעורים  מועברים על ידי מרצים מנוסים המשתמשים בעזרי לימוד מתקדמים. כמו כן, יינתן ספר הלימוד "ביטוח ימי ואווירי" כהשלמה לחומר הנלמד. זאת על מנת לתת מענה כולל לצורכי התלמידים בצורת הספרים מפורטים ותרגילים רבים.

מטרת המסלול

הקורס "ביטוח ימי ואווירי" מקנה ידע נחוץ וכלים נדרשים על מנת לעמוד במבחני משרד האוצר לשם קבלת רישיון סוכן ביטוח ימי ואווירי.

 

דרישות קדם לקורס

כלכלה* (100 שעות אקדמיות) – יסודות מיקרו ומאקרו כלכלה
חשבונאות* (100 שעות אקדמיות) – עקרונות רישום חשבונאי, הכנת וניתוח דוחות כספיים, תקינת IFRS
מימון וסטטיסטיקה* (100 שעות אקדמיות) – מימון בתנאי וודאות ואי וודאות, יסודות הסטטיסטיקה
יסודות הביטוח (65 שעות אקדמיות) - מבוא לחוקים בתחום הביטוח והפנסיה
* בעל תואר אקדמי בכלכלה/מנהל עסקים/חשבונאות זכאים לפטור משלושת מבחני יסוד בכלכלה, חשבונאות ומימון.

 

למידע נוסף - http://mof.gov.il/hon/Agents-and-Consultants/Individua-licensing/Pages/Exams.aspx

ביטוח ימי ואווירי קורס

תחום היצוא והיבוא הוא תחום מפותח ומתפתח שמניע את התעשייה בישראל. במדינה מעודדים יזמים פרטיים לייצא ולייבא כדי לחזק את הקשרים עם מדינות אחרות וכן להצליח להוזיל עלויות לצרכן הישראלי. עם זאת, כל יזם שמתעסק עם משלוחים בינלאומיים יודע שהסיכונים רבים, ובדרך כלל, מדובר בהרבה מאוד כסף שנמצא על הכף. לכן, חשוב מאוד לבטח את התכולה שנמצאת על המטוס או האוניה, ולדעת לכסות את עצמכם במקרה של תקלה, גניבה או חלילה תאונה. ביטוח ימי ואווירי למטענים הוא קריטי כיום, אם כי צריך לדעת, כמו בכל תחום של עסקים, כיצד לקזז עלויות ולקנות את הפוליסה הטובה ביותר, ולשם כך צריך סוכן ביטוח טוב. במכללת אורין שפלטר מלמדים להוצאת רישיון סוכן ביטוח.

כל הנושא של ביטוח ימי ואווירי הוא נושא מאוד מורכב וכדאי ללמוד אותו בצורה ספציפית לפני שמתחילים לעסוק בו. במכללת אורין שפלטר מעבירים קורס של ביטוח ימי ואווירי עם דגש על ביטוח מטענים, אחריות מובילים, וביטוח כלי שייט כגון סירות ויאכטות, וכלי טיס קטנים. בקורס לומדים את כל האספקטים הטכניים והמשפטיים של יבוא ויצוא ורואים מה הקריטריונים לפוליסות לכל סוג של לקוח. לאור העובדה שיש היום הרבה יזמים שעוסקים ביבוא אישי, מדובר בתחום שהנתח שלו רק ילך ויגדל עם השנים.

העתיד של יצוא ויבוא

הקורס בנושא ביטוח ימי ואווירי של אורין שפלטר הוא קורס מקיף שמגיע לאחר סיום ארבעת קורסי הבסיס. המרצים, כמו בכל הקורסים של אורין שפלטר, הם מהטובים ביותר בתחום והם אלו שמובילים את תלמידי המכללה להצלחה עקבית במבחני הלשכה של משרד האוצר ושל הרשות לניירות ערך. התחום של יבוא ויצוא, כאמור, צפוי רק ללכת ולגדול, ואלו שישתלטו על עניין פוליסות והביטוחים בתחום הספציפי הזה, ימצאו את עצמם מרוצים מאוד בעוד כמה שנים.

ביטוח ימי ואווירי מורכב משני סוגים של ביטוחים. קודם כל ביטוח של כלי שיט ומטוסים. שנית, ביטוח של מטענים בסחר בינלאומי. ביטוח ימי מחושב כנגד הסיכונים על הובלת סחורה. חברות מסחריות רבות העוסקות ביבוא או ייצוא וחברות לשינוע מטענים, מעבירות את הסיכון אל חברות הביטוח. סיכון ריאלי בהתחשב בתנאים הקשים של מעבר סחורות בים, באוויר וביבשה.
אחד העניינים המרכזיים הנלמדים אצלנו בקורס הוא כמובן ההיבט המשפטי. הביטוח הימי כולל היבטים משפטיים ייחודיים לסיטואציה בהתאם לחוק בישראל. חוק חוזה הביטוח מחריג מתוכו את כל הנושא של ביטוח ימי. לכן יש ללמוד את התחום בנפרד מתוך התייחסות מקיפה לשאר הביטוחים בארץ.
היתרון הגדול של לימודים במכללה הוא ההיקף העצום של הקורסים שלנו והשילוב המיוחד ביניהם. תוכלו ללמוד במקביל קורס סוכני ביטוח אלמנטרי או קורס ביטוח פנסיוני. בהתאם לכך המבחנים שתעברו בתחום מסוים ישמשו אתכם גם בהמשך הדרך.

קורס ביטוח ימי

ביטוח ימי ידע מקצועי ומקיף
בשביל לקבל רישיון לעסוק בביטוח ימי עליכם ללמוד לעומק את התחום על כל תתי הסעיפים שבו. למשל תכולת מטענים ניתן לבטח בהתאם לסוגי המטען או ביטוח של פריט מסוים. כמו כן ישנם סוגי שינוע שונים הדורשים התייחסות מיוחדת.
אצלנו במכללת אורין שפלטר הסטודנטים לומדים את התחום במקצועיות ויסודיות. בהתאם לכך המרצים שלנו כולם אנשי מעשה היודעים איך העניינים מתרחשים בפועל. אנחנו עובדים עם מרצים מתחומים שונים ומגוונים. הריבוד של צוות ההוראה מעניק לסטודנטים מטרייה רחבה של ידע. בנוסף לכך יש לנו מערך של עזרה מקצועית אישית לכל סטודנט. בכל בעיה או התמודדות שיש לכם במהלך הלימודים. אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם בכל עת. אנחנו עושים את המיטב בשביל לספק עבורכם חווית למידה ברמה הגבוהה ביותר שניתן.

 קורס נוסף בתחום הביטוח: קורס חיתום

© 2024 כל הזכויות שמורות לאורין-שפלטר השכלה פיננסית. השימוש בכפוף לתנאי השימוש באתר.